Tuesday, June 5, 2012

Entry ini Mungkin Memualkan Anda...

Tajuk agak ketara saspen...nak baca bleh baca...xmau baca....ada mak kesah???

Jika tidak keterlaluan aku mengatakan bahawa aku dah gemuk dari dulu...
Masa masuk keje umur 25tahun...pinggang 22 inci..berat masa tu pun 40kg....
Tapi sekarang pun orang kata kecik /kurus...padahal diaorang tak tahu sebelum ni aku macam mana kan....

So untuk meyakinkan mereka aku pun dengan semangat yang berkobar membawa 2 helai baju aku semasa masuk keje dan belu kawen dulu....dalam usia 25 tu la....
Memang tak leh kancing...sendat ya amat....barulah diaorang percaya...
umur 27 aku bertunang...masa tu berat naik jadi 45kg...masa tu happy sebab baru lah badan nampak cantek....
(hahahahaha)....lepas mengandung yang pertama...berat jadi 48kg...dan lepas yang ketiga jadi 50kg...
Sekarang dah 50kg jenuhlah nak turunkan berat..tapi tak turun pun...kontrol makan pun macam gitu jugak...


Orang banyak makan macam2 suplement untuk kuruskan badan...
Buat masa ni belum sampai tahap untuk makan sebarang supplement untuk turunkan berat badan....
Ada sorang kawan bertanya, "brapa umur ila skrang?"
"32 tahun"...
"ha????....betul???"
"betul la...dah tua dah " malu-malu...hehehe sebab memang nampak macam tua dah
makeup macam mana pun macam dah x cantek jerk....
kawan ni baru je pindah sini.... dan memang dia tak penah tahu macam mana aku sebelum ni...

Rupa-rupanya dia tak percaya usia aku 32tahun dah....
Dia ingat tak sampai 30an lagi...hahaha...jangan kau.....kalau tak xde la saspen aku xde anak lagi ni...
Tak lama kemudian, sorang lagi datang tanya...hahahaha....
Membuat aku ketawa kecil....
Namun alhamdulillah kiranya aku tidak nampak begitu tua ....namun aku sedar usiaku makin meningkat...
Moga dikurniakan kesihatan yang baik...insyaallah....

No comments:

Post a Comment