Thursday, February 7, 2013

Apa korang Rasa Korang Kene Buat Benda Yang Korang x suka

Bila benda-benda macam ni datang, wat aku rasa kekadang macam nak berenti keje je.....
korang ada tak rasa saat-saat yang macam ni...may be bagi korang yang x berenti...korang rasa nak berenti skolah ke...berenti belajar ke....??? (mesti ada kan?? kan ??? kan...?) or aku je yang terlebih rasa...hahaha

Aku akan rasa macam tu....bila....
AKU KENE SAMBUNG KEJE ORANG LAIN....
Padahal kitapun ada keje kita jugak....keje kita x pasal2 kene stop semata-mata nak kene buat keje orang lain...hishhhh....awal-awal tahun ni banyak benda nak kene plan la...itu la ini la....
So memang tak terkira nak wat macam-macam.....

Yang aku pelik, dah keje diaorang apasal plak nak pas2 kat orang lain. Bos bagi kat diaorang, so ko kene buatlah....ni bagi kat orang lain, pastu bos anggap ko yang buat.....so, yang bertungkus lumus buat keje ko...masuk angin keluar asap jer.....huh!

AKU X SUKA WAT BENDA YANG AKU TAK SUKA BUAT...
Tapi perkara ni lah yang selalu terjadi, make sure orang akan paksa juga....
Contoh, aku lebih suka bekerja di belakang tabir...maksudnya tak terus kepada client....
Macam proses data, buat rekabentuk...report, analisis....walaupun agak rumit...tp ia mengajar kita untuk bekerja lebih sistematik. Apap yang orang selalu paksa, kene wat program....demonstrasi la.....OMG!

Banyak bebel x pun gunakan, tapi kalau x bebel stress.....so tat kala kita perlu bebel tapi bukan senantiasa membebel....betul dengan tempatnya, betul caranya...betul tak????

No comments:

Post a Comment