Tuesday, December 13, 2011

Experience Shoot di White Studio

Hai...dah lama x jenguk blog...fuh, betapa egonya aku sebagai seorang penulis blog ini...hahahaha
Bukan tak sudi mahupun merajuk hati...tapi keadaan yang akan bertekan-tekan...hahahaha

Apapun aku nak bercerita tentang pengalaman aku berfoto shoot di white studio...
Sebelum ni ada jugak shoot kat studio, ala...masa kawen dulu..tapi bukan la white....segala bentuk pemandangan yang kuar....weeee.....
Kenapa aku pilih white studio???? Sebenarnya aku terbaca promo tentang shoot ni di blog Aizul Marcello yang juga merupakan blogger yang dikenali ramai....so, selama ini hanya menatap photo-photo yang menyentuh jiwa...aku pun teringin la jugak nak berada di dalam photo yang sama. Memandangkan komitmen aku yang agak sarat, so time promo la kita xnak lepaskan peluang.....

Projek ni dah booking lama, tapi memandangkan aku terbz bz...(nyampah tul) so mmg lambatkan shoot untuk Disember di samping sempena Ulangtahun Perkahwinan kami.....
sumber : blog Aizul
Bila tiba saatnya, sangat excited...cuma letih sebab x cukup tido....
Akibatnya, muka akak ketat dan sembab...arrrggghhhh....memang memalukan....ntah macam mana je la photo tu nanti. Malu kat Aizul...anyway, best studio dia....best dapat jumap dia dengan team yang lain. Sangat mesra, sudi melayan kami walaupun kami ni kekampungan kannnnnn.......

Aku ni memanglah kayu sket kalau bab-bab posing......jenuh jugak diaorang duk ngajar aku posing.....
Tetap tak menjadi....hahahaha...memang kesian....
Pengalaman yang nak dikongsikan :
1. Bukan senang nak posing ala-ala model walaupun selama ni korang tengok artis melentik liuk macam senang je.
2. Aircond memang tuju kat area shoot dengan kesejukan yang mencukupi kerana spot light yang ada depan korang sebenarnya sangat panas. tetap berpeluh....
3. Mata pedih sket sebab kene angin aircond tu....sebab x biasa.
4. Make-up sendiri, ingatkan dah maut dah makeup tu....tp x cukup TEBAL sebab bila muka korang kene light yang ada...semua warna akan hilang. That why la artis & pengantin make-up tebal. So jangan pertikai make-up orang tebal2 kan...apap kau kesah!
5. Lain kali sebelum pegi shoot praktis la dulu...kang sengal-sengal badan wat pose....berlatih depan  cermin supaya boleh wat senyuman yang paling menarik....memandangkan aku bukan stok model...serius rasa sangat mencabar. Lepas ni shoot dengan enCik hubby kene belajar-belajar-belajar...(jangan kasi malu) hehehe

Ini adalah behind the scene....syafiq yang sedang ambil photo kami...enCik hubby tak pe la...dia memang senang untuk dibuat gaya....anyway, nanti bila gambar kami dah siap...confirm akan diupload di sini walaupun may be kelakaran yang akan berlaku.....

Terima kasih pada Aizul...Syafiq yang layan kami pagi-pagi lagi...anyway, kalau ada ongkos nanti kami mintak shoot lagi k.....

No comments:

Post a Comment