Tuesday, May 22, 2012

Program 5S

Hahahaha....
Dalam tak sedar rupanya, staf opis mencalonkan aku sebagai salah seorang AJK bagi program 5S
Korang mesti penah dengar or memang dah tahu tentang 5S ni kut....
SISIS......SUSUN....SAPU......SERAGAM.....SENTIASA AMAL...

So pada 15 Mei yang lalu, setengah hari bekerja dijadikan sebagai hari gotong royong bagi membersihkan ruangan kerja masing-masing....
Confirm la tempat aku memang banyak barang....
Dan bagi aku semua tu guna...tambahan plak aku ni jenis suka menyimpan dan mengumpul kertas2 terpakai, kertas2 kaler yang orang buang.....sebab lain masa ada gunanya....

Beginilah tempat aku sebelum di 'S' kan....

Kan...banyak kotak....meja pun penuh je...mcm bukan tempat pempuan....hahahaha
Yang penting aku senang nak cari barang aku....

Tu dia....apa yang xde kat tempat aku ni....bunga bagai...botol...mana la aku nak letak semua benda ni

Setelah di SISIH...di SUSUN....di SAPU....meh kita tengok ada perubahan tak....

 Bawah meja sudah kurang kotak sket....tapi masih ada kotak....tapi lebih teratur la....
Gambar bawah...segala tampalan disusun dan dikurangkan....semua benda telah di sisihkan dan disimpan jika tidak perlu......key chain lebih teratur...(orang suruh tanggal tapi aku degil, sebab xde benda2 mcm gini aku rasa bosan....) Jadual gaji WAJIB TAYANG...inspirasi tu....important!
Bolehlah kan daripada sebelumnya yang ini...

Apapun, akan ku cuba seragamkan plak.....let do it! Cubalah!!!1

No comments:

Post a Comment