Monday, May 20, 2013

Apabila Aku di MAKEOVER oleh Amy Hamzah Lovely Touch

Dah lama sangat rasanya x buat fotoshoot untuk diri sendiri......
Duk bz ambik photo org je kan....
Kebetulan pulak Kak Amy ni...rakan sekerja aku....ingin berjinak dengan dunia lawa melawa ni
Hahahah...dunia to be makeup artis...huhuhu kelas bunyinya....
So aku ni di antara yang terawal untuk mencuba dan dijadikan sebagai testimoni dia....
Bab2 makeup ni memang gedik sket...hahaha, redha je muka di makeover...
Free kan...apa salahnya, nanti bila kak amy yang terkenal...siap bintang berkelipan dah kene bayor....
Aku memilih tema arabian untuk kali ni....pada mulanya nak pakai baju jubah
yang aku beli online di MUFIDAH BUTIK tapi kak amy kata klu nak nampak cantik pakai la pakaian pengantin.....dengan itu aku dan kak amy telah menghabiskan RM120 untuk pakaian pengantin yang kami sewa daripada butik abang zul.

Operasi makeup bermula jam 3 petang....
Masa kak AMy make-over wajah aku, punya la mengantuk. Lepas makan kan....memang mengantuk di buatnya...sepanjang kak amy makeup muka aku ni...sepanjang itu jugak la aku x tengok cermin....hehehe nak suprise katakan.....

Nak letak photo yang sebelum takut korang lari pulak...takut korang x mau jenguk dah blog aku nih...hahaha, cuma aku bagi la gambar ni...yang ni pun kira x pakai makeup...eyeliner pun x pakai.....just bedak sket jer.....ala-ala makeup nk g tesco......so after di make over...n terlebih over....gini jadinya....jangan x caya.....
 Separa siap...beraksi di dinding merah rumahku...kelihatan sedikit kegemukan ...xtau nape...ke aku x leh terima yang aku dah gemuk???? teeettttt.....................
Full set! Khelasss kan......inilah hasilnya......bergedik di Clearwater Santuary Glof n Resot Batu Gajah......
Berpakaian yang kami sewa tu.......serius sebab kami keluar lambat....xpuas nak bergambar.....photo diambil oleh enCik hubby seorang diri sebab bini dia dah jadi model..kuikui......

Kira LULUS tak? boleh jadi model tak? Cun tak....???? tolong jangan muntah erk....enCik hubby siap x kasi cuci malam tu...giler nak simpan sampai pagi.......rosak habis muka kang.....
Apapun thanks kepada kak amy kerana sponsor makeup pada hari tu...berpeluh-peluh kak amy nak hilangkan segala bendasing kat muka nih...hehehehe.....secara rasminya anda dilantik sebagai MUA ilashphotographer...... =)

No comments:

Post a Comment