Monday, January 27, 2014

Kesan ESP kepada Aku

....dalam menulis semalam, aku dah pun terlupa untuk bagitau apa pengalaman aku menggunakan / mengambil ESP sebagai supplement... =)

Meh kita citerr.....
Yang seperti aku penah tulis semalam, sebelum ini aku ON OFF ambil supplement ni....
Walaupun begitu, aku masih mendapatkan kesan daripadanya...cuma x la begitu hebat dari mereka yang istiqamah dalam pengambilannya....



Dalam seminggu pengambilan ESP....[ pengambilan hnya sekali sehari shj ]

*Kesan pada skin, terasa lebih lembut dan licin terutama pada kulit muka....
Walaupun bukan la tetiba lekuk2 kat muka tu terus hilang...tp skin lebih smooth dr sblum nya...
Bila aku cuci muka tu...mcm ada keluar daki2 gitu....

* Parut makin pudar [aku byk parut jerawat, serius!] so dulu parut itam2 tu byk...skrg nmpk la kurangnya. Tapi klu jumpa aku may be korang akan nmpk jgk parut tu...cuma x seperti dulu....kalau aku terus maintain, terus amalkan insyaallah aku pun boleh jadi mcm org lain kan.... =) yang penting mmg kene kuat semangat dan disiplin diri....

*Pengambilan pada waktu pagi pula....yg aku amalkan kini, perut akan rasa lebih kenyang dan xde la ambik makanan berat seperti sebelum ni...klu tidak pagi2 nasi lemak, nasi goreng....sekrg ni klu mkn mee goreng pun x habis. Siap boleh take-away separuh lagi utk tengahari....
Dengan itu sangat sesuai la bg aku yg sedang menjalani proses penurunan berat badan setelah tetiba naik 2kg lps bercuti ritu..... =) [suka makan]

* Pembuangan air besar...lawas....so far skrg mmg xde maslh nk buang walaupun kekdg keje ambik gbr org kawen mengekang utk aku minum byk...so far xde la belaku sembelit....alhamdulillah....

Tapi kita jangan la pula terlalu taksub hingga menganggap pengambilan dalam jangka masa pendek semuanya boleh berubah dengan sekelip mata...banyak faktor yang akan mempengaruhi selain daripada pengamalan, disiplin diri...pemakanan , gaya hidup juga mempengaruhi keberkesanannya....

Mungkin setiap orang akan mengalami kesan yang berbeza dalam jangka masa yang berbeza.....
Bukan apa, jangan pula nanti ada yang maki2 kata xde kesan pun....kene tengok la juga dari semua segi aspek.....may be xde perubahan pada kulit, may be ada perubahan tang lain....lagipun ikut pada penerimaan tubuh badan seseorang

Apapun aku nk buh gbr aku sendiri, xde la plak gbr be4 yg jelas melas nya.....
Nanti aku godek2 PC dulu ek....
But aku blh buh gbr2 yg aku bermakeup....mesti korang kata wat pe buh yg ada makeup kan....????
Suka le...aku nk buh gambar mcm mn pun kan...hahahahaha
Pasal.....bila keadaan skin makin ok...dengan itu makeup pun lebih senang nk buh...nmpk kemas....
Xyah tebal2 sgt....senang nk rata.....
Aku pun bkn le straigh muka hilang parut terus tetiba jadi putih telur...nmpk benor nipu nyer kan....
So far , korang pun tahu....parut sukar utk hilangkan....inikan pula parut yg ada kat muka aku ni sejak umur 13 tahun....dgn itu, sape yg x penah tgk aku puluh tahun yg lalu jgn le plak tetiba kata
'eh, x hilang pun parut kat muka tuh...'
hahaha...
Anyway, aku pecaya skin korang memang superb n klu ada problem pun just nice je kan...
Kalau support dengan supplement ni memang korang akan puas hati....cubalah!




Ok, 2 gambar di atas ni adalah gambar yang bermakeup tau....so memang xde camera trcik / camera 360 ke kan...but itu lah dia...ni koleksi gbr aku tahun 2012. Guna camera hp express music 5800 jer...




And 3 yg atas ni gambar aku yang bermakeup jgk....guna camera hp yang sama, tanpa sebarang editing...
Di mana bezanya....hahahahaha
(click blh besarkan & lihat)

No comments:

Post a Comment