Wednesday, January 29, 2014

Next...Pecah Lemak Dengan Shaklee

Negara kita adalah merupakan negara yang tertinggi golongan obesiti di ASEAN...mungkin nampak macam remeh temah je kan.....tapi ia adalah isu yang membimbangkan....
Kenapa boleh jadi begitu...confirm2lah byk sebabnya kan.....antara faktor yang rangking tertinggi : ~

* Rakyat Malaysia kita memang juga berjaga lewat malam, lepak2 kan...so lepak2 xkan kosong je kut. Mestilah ada kudapan or makan makanan di depan mata....so tabiat makan lewat malam ini adalah tidak elok dan dari mknn yg di mkn akan terkumpul kabohidrat utk dijadikan tenaga namun tersimpan kerana selepas itu kita tidur. Tenaga yang tidak gunakan akan bertukar kepada lemak.

* Fast food yang mudah diperolehi dan memenuhi selera rakyat Malaysia. Salahkan fast food??? Or salahkan org yang berkeinginan lebih utk makan???

* Rakyat Malaysia kurang meniktik beratkan data or fakta tentang kandungan kalori dalam setiap makanan dan aktiviti yang mampu membakar mknn tersebut.

* Kurang masa untuk bersenam dan kerja-kerja pejabat hanya banyak duduk.

Rasanya cukup dulu kut kan.....may korang pun sedia maklum perkara-perkara macam gini....
Bagi aku sendiri, siapa yg x takut gemukkan...sbb ia boleh mengundang pelbagai penyakit. Itu yang aku takut....so bagi mereka yang telah terasa bimbang akan keadaan diri, Shaklee ada supplement yang dapat membantu kita dalam memecah lemak selain daripada kawalan pemakanan.......

Tu dia banyak nyer....hahahaha jgn terkejut, memang macam byk kan...tapi korang boleh pilih nak yang mana.....basic set orang selalu ambik 2 produk je.....2 produk plak korang blh pilih bajet set or terlebih bajet...hehehehe.....yang mana ada simbol @ tu blh pilih salah satu......

Meh kita sembang-sembang sket...maaf le ye sebab entry kali ni macam kene tarbiyah je la....

Tea Cinch tu adalah sejenis tea yang boleh diminum waktu petang....fungsinya meningkatkan metabolisma dalam tubuh badan kita.

Omega guard / Lechitin plak untuk memecah lemak dalam tubuh badan. Cuma bezakan kuantiti pengambilan (biji) dgn harga la untuk kedua-dua produk ini. Kalau nk terlebih bajet blh ambik Omega Guard.

Bila lemak dah pecah, untuk memastikan lemak2 dikeluarkan dari tubuh badan dengan baik....anda adalah disarankan ambil Herbalax atau alfalfa......

Bagi mereka yang berbadan besar adalah lebih baik ambil salah satu produk ESP or Cinch untuk mengelakkan kulit jadi gelebeh dan kendur. Selain itu produk ini mengenyangkan. Cinch Shake tu ada di dalam 3 perasa.

Aku???? Citer2 jugak....aku ada gak ambik supplement ni....walaupun org kata aku selim melim...(perasan je) padahal aku risau ritu tetiba berat naik hingga 54kg!!!!! Tersangat suka makan kan...time meeting kat hotel mkn 6x sehari...mknn byk plak tu...siap ada BBQ....meeting duduk je berjam-jam...hambik berkilo kilo naiknya.....
So sekarang memang aku sedang diet bermula awal Januari lalu...

 Ni tahun 2006 - tengok berat brapa???
43 kg!!!!!!betapa keciknya aku kan....umor 26 =  43 kg!!!

 Ni berat pada September 2013 yg lalu...masa Hari Peladang....
51kg umor 33 tahun. Setelah 7 tahun naik 8 kilo lebih sekilo utk setahun kenaikkannya....

Meeting ritu bulan Disember 2013 = 54kg!

Selepas diet x mkn nasi 14 hari jadi 52.7kg....loss 1.3kg....hahaha....sekarang aku ada ambik Lechitin ngan Alfalfa....tapi bila time makan byk je...hahaha (jgn tiru saya sebab sgt tidak konsisten)... sebab skrg aku ambik nasi hnya seminggu sekali jer.....
Nak tengok berjaya atau tidak, kita tengok hujung bulan ni macam mana kan....wait n see....eeeeuuuuuu takut gak....tapi aku sasar kan utk turun sehingga48-50kg....satu usaha yang sangat sukar kan.....

Lai lai lai....ada sapa2 mau ini supplement...boleh roger i....kasi guider terbaik punya.....
Nanti next entry aku akan buh info cara diet yang terbaik dan betul ok...
Hanya kita mampu mengubahnya.... =)
ID 930899

No comments:

Post a Comment