Thursday, January 23, 2014

Saya Pengamal TEGAR Shaklee....

Salam....selamat pagi....moga hari-hari yang dilalui hari ini dan seterusnya akan lebih ceria hendaknya....

Mungkin ramai yang telah pun mengetahui tentang Shaklee....sejenis brand supplement untuk kesihatan, kecantikan luar dalam dan lain-lain....
Kalau korang nak tahu aku adalah pengamal TEGAR supplement ini...
Bermula dari tahun lalu 2012 hanya ingin cuba-cuba.....dan telahpun mengesyorkan pada seorng kawan...
Alhamdulillah....kesan daripadanya sangatlah positif.....lebih-lebih lagi kepada kawan aku tu....
Muka dari berjerawat merah-merah....sekarang semua tu dah xder....parut pun xder..
Masa tu aku bukan ahli shaklee n aku bersama kawan aku tu...kitaorg sama2 beli pada Honey
Terima kasih kepada Honey sebab memperkenalkan shaklee kepada saya....

So dalam last year, aku On OFF ambik supplement ni....pada mulanya ambik supplement ni utk kulit sahaja...tapi tettiba bila ada supplement yang menyokong kepada usaha untuk mendapatkan zuriat, aku pun mencubanya.....namun aku x istiqamaha....aku mengaku di sini....huhuhu, kekdg dgn kesibukan kerja ada je yang termissed.....salah satu untuk mendapatkan kesan yang maksimum bersama SHAKLEE ni perlu istiqamah (no skip ya) dan banyakkan minum air putih.....so jgn la ambik supplement ni tetiba kluar statement, 'x jadi pape pun...'
Ini tawun aku telah pun menjadi ahli keluarga Shaklee......
Nak tgk koleksi supplement aku...nin diaaaa.....jgn terkejut...hahahaha


So apa kata aku berkongsikan pengalaman diri sendiri dan juga kengkawan yang mula mengambil suppelement ni.....dan may be ramai yang dah tahu Shaklee mula dikenali sejak tahun lalu. DI awal pengeluarannya stokis kat mana pun diaorang x tahu....
May be jugak ramai yang search kat internet tentang  kebaikan-kebaikan setiap produk ini. Apapun rasanya x salah jg kalau aku sendiri nk kongsikan info2 tentangnya.....
Jom kita bermula dengan ESP Shaklee....
Apa itu ESP???? 
Untuk apa...itu soalan selalu diajukan....
ESP ni adalah merupakan sejenis soya. Sesuai untuk semua golongan dari kecik hingga dewasa....
Apa kebaikkan / manfaat yang kita dapat daripadanya...

1. Membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan / membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
2. Menyediakan 14 gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung.
3. Tidak mengandungi koletsrol dan laktosa.
4. Setiap hidangan membekalkan 50% daripada nilai harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat.
5. ESP menjadikan kulit muka lebih cantik, halus dan berseri (kerana ia membantu membina tisu-tisu badan).
6. ESP memberi tenaga dan mengurangkan rasa letih serta mengenyangkan.
7. Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu dalam perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu tahap optimum.
8. ESP juga sangat2 membantu ibu-ibu dalam penghasilan susu yang lebih berkualiti kesannya bayi akan kenyang dan tidak meragam.
9. Berupaya menghilangkan parut jerawat kesan daripada kekurangan protein untuk membentuk sel-sel baru.
10. Memberi rasa yang kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.

Ada banyak lagi tentangnya....apapun x rugi kalau kita ambik soya ni. ESP ni berbentuk serbuk dan perlu di bancuh. Di sarankan untuk mengambil 1 hingga 2 kali shj dalam sehari. Lebih tidak digalakkan kerana bimbang membebankan ginjal.

CARA NAK AMBIK ESP.
Jangan salah ambik yer...bukan apa, kalau salah caranya makan kesan yang terhasil tidaklah ke tahap maksimum.....ESP ni perlu dibancuh dengan air sejuk BUKAN AIR PANAS.....ia boleh diminum begitu sahaja atau dicampurkan dengan mana-mana minuman kegemaran anda. Mungkin juga ada yang ingin menjadikannnya sebagai smoothie....boleh dicampurkan dengan apa jua jenis minuman tetapi pastikan SEJUK.
1 sudu besar ESP di campurkan bersama air @ minuman kegemaran anda sebanyak 250ml
Goncangkan sehingga sebati....
Aku lebih suka mengambilnya dengan air sejuk biasa, kerana bila ditambah dengan minuman lain terasa sedikit manis...so aku lebih suka tawar!!! Selain itu paling aku suka campurkannya bersama susu segar.... memang best...ala, Ducth Lady kan ada jual macam2 jenis susu segar...boleh pilih je...
Bagi mereka yang suka dengan kepekatan lebih boleh ambik susu 250ml terus.
Tapi aku x nk terlalu pekat, aku hanya menggunakan 150mlm susu + 100mlm air biasa bersama 1 sudu besar ESP.

BILA NAK MINUM.
Aku minum setiap pagi dalam kereta sebelum sampai pejabat....
Untuk tenaga pada pagi itu dan mengurangkan pengambilan breakfast...sebab dah kenyang....
Bagi yang ingin menguruskan berat badan, boleh ambik sebelah petang 3jam sebelum tido dan dinner boleh ambik mknn yang lebih ringan.....

SIAPA YANG BOLEH AMBIL.
Wanita yang inginkan kecantikan kulit khususnya.
Lelaki : tenaga dan mengekalkan kesihatan.
Pelajar dan Pekerja atau individu dewasa : Sbg membekalkan tenaga untuk aktiviti seharian.
Ibu hamil atau berpantang : untuk kandungan yang sihat dalam perkembangan fetus dan penghasilan susu badan.
1 produk ESP ni tahan sehingga 2-3 bulan....purata 2 bulan....

*bagi mereka yang berminat atau terpanggil untuk mencuba / repat order boleh la hubungi aku ni sebagai ahli shaklee hahahaha dengan harga manja-manja ouwch!....or ada yg rajin nk pegi stokis sendiri my ID 930899.

Sesiapa pun boleh cantik...sesiapa pun boleh sihat.....


No comments:

Post a Comment