Friday, September 26, 2014

Makeup For 2nd Talent

Next talent....
Talent ni aku x penah kenal....sebab masa dia datang ke lokasi, MUA dia xdatang
So organizer mintak aku tolong makeup kan....
Lembut je orangnya....
Cuma ni 1st time jugak aku makeup orang free hair...risau jugak sbb free hair takut x balance makeup muka dengan kulit badan....pengalaman baru jugak bagi aku yang newbie ni....

Macam yang sebelum ni jugak
pic by hp camera experiaZ
no edit no360
Kulit dia kering n time tu ada la jerawat sket....tp muka dia xde parut....
Kening dia dah trim siap...yang sebelum ni kening x trim pun, just hide jer...
Makeup dia ni aku ambik masa kejap je sebab time tu dah lama, dia sampai lewat
enCik hubby suda sampei....
So segala kekurangan tu harap di maafkan....

Mengikut kesesuaian warna pakaian dan jenis pakaian....aku pilih warna warm or warna tanah...utk be save....kombinasi dengan black sket.
Masalah satu nye...aku x pandai buat rambut!!!! Lagipun xde barangnya....
Sib baik organizer yang tolong....


Kedua dua photo by Sanie Azahari
Apapun pengalaman memang best...dapat kenal ramai kenalan baru
Macam2 ragam....maklumlah majoriti adalah photo n MUA dr KL...aku je dr Perak....
So bila tgk gambar talent kita di up dulu dalam FB....
Seronok rasanya...hasil kerja kita di hargai....sbg satu perangsang utk terus berkarya
Utk terus belajar....untuk terus maju...insyaallah....doakan untuk aku....
Walaupun nama aku tidak sehebat epie temerloh....tidak sebaris amy touch....tidak setanding zulfazdli dan banyak lagi pelopor MUA yang sangat berpengalaman berbandingkan dengan aku yang baru sahaja bermula....namun peluang ini sangat berharga buat aku....

No comments:

Post a Comment