Thursday, January 26, 2012

Siapa AKU???? Perlu Tahu ke...?

Sebenarnya perlu ke sape-sape tahu siapa aku ni...?
Hahaha...emosional sket....bila layan citer Mann malam tadi....enCik hubby tak de...keje....so layan tv sorang sorang. Tetiba terpikir pasal tajuk entry kali ini.....
Walaupun aku bukanlah seorang yang famous atau terlalu istimewa seperti blogger-blogger yang lain....
Namun sekadar ingin mengabadikan tentang aku di sini......


SIAPA FAZILA or ILA or AGIE or KAK FAZ tu????

Semuanya adalah orang yang sama...that means, akulah! Aku anak bongsu kepada Hj Mohd Zairy dan Hjh Sabariah. Bongsu ok.....family just call La dan kengkawan skolah rendah dulu pun call La...bila up naik menengah ada yang panggil Ila, Agie....paling latest, masuk Caw IAT...opismate kata boring nama-nama sedia ada. So lahirlah KAK FAZ....thanks Razzif!

Pandai SANGAT ke dia NI??? or buat-buat pandai????

Hahahaha, honestly aku x pandai sebenarnya.....cuma pengalaman mengajar banyak perkara dalam hidup ini. Ujian demi ujian dilalui....Dengan memiliki Ijazah Sarjana Muda Pemasaran Antarabangsa (Kepujian) grad tahun 2003...rezeki aku buat masa ni, mencurahkan tenaga untuk gred 27 je...apapun aku tetap bersyukur kerana telah mempunyai pekerjaan yang tetap walaupun tidak setaraf dengan kelayakan yang aku miliki. Bercadang untuk jalankan perniagaan suatu hari nanti....tapi tak tahulah samada ia satu angan-angan atau bakal menjadi kenyataan suatu hari nanti....

OrangNYER Macam mana????

Ermmmm.....sebenarnya aku sangat suka kepada seni...tak kesahlah pun seni apa, jahitan ke....seni kecantikan ke....fesyen...muzik.....teater...penulisan .....lukisan or gambar sekalipun.....Masa sekolah rendah dulu memang suka giler menyanyi, peluang yang ada hanyalah pada nasyid...hahahaha, xkesahlah....wakil skolah jugakkan. Masuk ke sekolah menengah, dengan beraninya menceburi bidang lakonan. Masa tu ada pertandingan drama sebabak...watak Datin lagi kau.....bergaya sakan.....bila masuk ke politeknik, seni baru dapat dipelajari....tarian! Mula berjinak...bila masuk universiti, ada la jugak wat 1 2 persembahan dan menjadi trainer semasa orientasi student....bila dah habis study, wat part time mengajar tarian.....
Namun sekarang aku lebih tumpu kepada gambar....dan mungkin juga fesyen dan kecantikan akan menjadi fokus kepada perniagaan aku suatu hari nanti siapa tahu kan....


Orang kata aku ni manja, tapi aku rasa aku ni garang....aku rasa aku dah cukup dewasa, tapi orang masih kata aku macam keanak-anakan....walauapapun kata orang, ini lah aku...mudah dibawa berkawan...boleh mendengar masalah orang...kerana jiwa aku tersangatlah halus.....feeling macam citer Mann...hahahaha



Famous Ke DIA????

Teeeeetttttt! Glamer u.....hahaha, xde la. Aku tak sefames artis....tak sefames blogger lain....
Cuma ada jugak la tahun kegemilangan...kiranya tahun ni memang popular gilerlah! Ratu!!!!
Hahahaha....masa tu time sekolah menengah. Maklumlah aku ni dari daerah lain, tukar sekolah. Dulu-dulu kalau budak baru memang akan jadi tumpuan. Dan itulah yang terjadi dengan aku ni. Masuk tingkatan 1... semua orang kenal. Sehingga abang-abang yang tingkatan 3 dan 4 pun kenal. Giler dowh! Pengakuan seorang rakan karib (kini) aku merupakan antara 10 org yang paling popular....macam x caya! Sampaikan no kereta bapak akupun dihafal. Sebab hari-hari bapak hantar gi sekolah, tu yang orang hafal no plat kater. Sampai macam tu. Masuk kampus, so so la....walaupun aku rasa aku paling x lawa masa tu...bleh tahan la.... Bukan bongkak, tapi itu merupakan satu kenangan buat aku....
Sekarang aku hanya famous dihati enCik hubby jer...hahahaha! Tak tahulah kiranya aku akan mencapai tahap kefamesan macam Aizul Marcello ke...Fatin Liyana ke....utk satu hari nanti...(berangan je la)



HALUS SANGAT ke JIWA DIA NIH????

Serius, aku memang bintang air mata...hahaha, tengok filem bleh tahan lagi....tapi bila mengenangkan kisah hidup aku...mudah sungguh air mata ni mengalir....air mata mengalir masa saat-saat orang yang bergelar kekasih mengkhianati cinta yang wujudnya hanya PALSU belaka....detik kenangan indah, sering menggamit hati untuk terus menciptakan satu bibit luka di hati.....
Bila direnungkan, aku telahpun 4tahun berumahtangga....jiwa sangat mengharapkan akan tiba rezeki ku bersama dengan enCik hubby untuk menimang cahaya mata...anak kami sendiri.....kami tetap terus menanti, walau apa cara sekalipun....aku percaya bahawa Allah itu tahu....setiap kali memandang wajah anak kecil...tersentuh! Bila mendengar perkabaran orang lain mengandung, hiba......tiada apa yang dapat aku lakukan hanya dengan merintih kepadaNYA.....tak tahu bagaimana kalau orang yang tersayang pergi di sisi Allah, di mana duniaku pada waktu itu.......

WAJIB Kenal ke????

Tak wajib pun, tapi sape yang sudi berkawan....saya akan cuba menjadi sahabat yang terbaik untuk kalian....
Saper kenal saya dapat PAHALA...hahaha, merapatkan silaturahim tu kan baik.....


Apa motif wat entry ni???? Aku pun tak tahu, yang pasti aku sedang melayan perasaan sendiri....

4 comments:

  1. hai kak ila....hehehe...kadang-kadang tu nak tegur jugak tapi kalau time tu muka akak mencuka malaslah nak tegur..heheheh..tapi niat tu ade dah...

    ReplyDelete
  2. hahaha...memang byk org setelah kenal aka, diaorg kata kalau x kenal memang tgk sombong giler.... ;)
    anyway sebenarnya akak ok....sangat2...xde hal punya
    may be muka garang..hahaha, mcm mn fadil leh berkenan pun x tau....weeeeee

    ReplyDelete
  3. camne abg fadil leh kenan itu rahsia DIA..hehehe... tapi saya ok jek..walaupon muka akak camtu saya tetap tegur akak..hehehehe...

    ReplyDelete
  4. ;) Apapun tahniah kerana berjaya menegur akak....mencuba untuk trus mengenali akak....menjadi teman akak dalam berbicara....

    ReplyDelete