Thursday, August 16, 2012

Tetiba Hati Sangat Bergelora Nak Baju NI...

Gilo bila dapat BONUS RAYA ni....macam-macam nak dibelinya.....
Walaupun satu rezeki alhamdulillah....bleh la berbelanja sket sebab suku daripadanya nak simpan untuk rancangan percutian kami pada bulan 9 nanti, insyaallah....
So kene la berbelanja berpada-pada.....
Bila dah wat plan...draf bajet nak beli kasut booth sbb kasut booth dah masuk lori sampah pun...
Pastu teringin jugak nak kasut raya walaupun ada kasut keje yang jarang-jarang pakai (gataikan!)
Belilah jugak nak puaskan hati....
Beli manik2 sket ingatkan nak deco baju raya yang ditempah 2 bulan awal ritu...sbb klu dah ada yang tahu, aku ni memang jenis minah bling bling...
kalau xde bling-bling ni rasa macam tak berseri jerk....
so bila xde benda nghelip-nghelip ni....of course la wajib mencarinya...just xde idea lagi nak buah macam mana kat baju tu. Masa makin suntuk...keje lagi....bila la gamaknya nak menjahit baju tu....
ermmmm.....tetiba...teng teng teng....
Nampak baju ni kat FB yang memang aku selalu bershopping online....
Aku penah beli kat sini dress n jubah....semua dari indon...walaupun pada dasarnya aku tak caya beli online ni, dan wat kali pertama aku just redha je in kes kalau aku kene tipu kan....sib baik alhamdulillah, semua barang aku dapat. Wat masa sekarang aku ada 2 3 tempat yang aku wat pembelian secara online dan adakalanya kalau takde duit pun, owner bleh kautim booking kan dulu...ada jugak yang pos dulu sementara tunggu gaji masuk..... (ops, terlebih sudah citer psl online...sowy...)
Seriusly aku tak tahu nape aku sangat terpesona dengan baju kurung ini....
Warna nampak sweet....n deco jahitan maniknya lain dari yang lain...xde jual kat sini dalam pemerhatian aku....
Anyway, aku ni memang beli online untuk benda yang selalunya lain dari yang lain dan confirm dah xde kat sini.....so kalau tak grab rasa rugi....
Dengan sengaja aku terpaksa mencemari bajet aku dalam RM130 termasuk pos untuk baju ni.....
Hahahahaha......

Tetiba rini nampak plak baju ni...hadoi!!!! Tapi yang ni may be aku bleh tunggu kut...sebelum ni pun dah ada baju ni tapi warna kurang menarik...dan memang aku berhajat nak tempah baju macam ni. Kain pun dah beli...cuma tak buat lagi jerk....hopefully menjadilah macam ni jugak.....

Raya raya....ada kaler merah hitam...ada jubah mak beli dari Mekah...ada baju biru orang bagi masa kenduri kawen kat Kulim ritu x pakai lagi....ada baju putih masa eriq kawen ritu....ada jubah merah itam...oit! dah banyak dah...cukup-cukup sudah! Jgn duk belanja lagi.....
Kalau ada yang nak shopping cara aku...bleh la ke sini utk jamu mata anda...hehehehe

Mufidah Butik

No comments:

Post a Comment