Saturday, July 5, 2014

Contest Makeup - Anjuran SME Corp sempena Karnival PKS

Hai....assalamualaikum...Salam Ramadhan.....Selamat Berpuasa....
Again entry pasal contest makeup yang aku masuk 3 week before Ramadhan....
Macam biasa pada awalnya memang kelam kabut buat persiapan untuk contest ni, setiap kali nak masuk contest mesti sesak...selalu gitu, dari mencari shawl yang nk digunakan, crown , rantai n veil yg nak sewa....kasut.....bajuuuuuu, ermmm baju kali ni adalah baju aku sendiri....
Temanya garden.....aku beli online dan sesapa lepas ni berminat untuk menggayakan baju dress ini utk shoot or apa2 majlis boleh roger aku.
 Okes....nk cari model pun sesak juga....macam biasa adik beradik ni memang bagai dah jadi model tetap aku ni....so kali ni diaorang siap diskuss sama-sama sape yang nk ambil job ni....
at last....sira yang tawarkan diri.....
So ini dia...BEFORE & AFTER.......
May be korang akan nampak macam after tu muka jd besar....bukan kerana makeup ye muka dia besar...
Ni adalah kerana gaya pemakaian tudung tu.....bila lipatan singkat ia akan melebarkan wajah seseorang. Time ni bila nak bawahkan lagi lipatan, x boleh sebab sepatutnya warna pink ni kat bhgn bawak n warna oren tu bhgn atas....tpi memandangkan nk sesuaikan dengan kaler2 yang ada kat baju, kita kene naikkan warna pink tu....
 Kita besarkan gambar.....pertandingan kali ini diadakan untuk dua tema iaitu Klasik dan Moden....Pada awalnya nak pakai gaun...tapi x dapat gaun yang menarik...so guna je baju ni....so aku ambik keputusan untuk warna eyeshadow kaler pink, brown n black. Kombinasi 3 warna....sebab selalunya aku pakai warna tanah, cuma kali ni nk try wat warna lain....x cuba x tau kan.....
                           Tengah syok-syok buat basic makeup kira-kira dah berlalu dlm 30 minit...dengar la pengacara contest bercakap.....aku re-confirmkan kat peserta sebelah. Brape jam erk...? 1 jam setengah jer.... Aku membeliakkan mata...serius aku x tahu masa yang diperuntukkan adalah 1 jam 30 minit. Sebelum ni semua pertandingan 2 jam. Kelam kabut time tu mengejar masa, kalut jugak la....sib baik x gigil. Tepat pada masanya SIAP!!!!
Ku persembahkan....kali ni rezeki kurang menyebelahi aku....
Team kami dapat saguhati utk 10 peserta yang terbaik...macam biasa, aku x fokus pun nama aku disebut yang ke berapa...so x tahu ranking....
Frust sket la....bohong la aku kata x frust kan...
Tapi ok je, xde la bawak frust tu ke mana....enCik hubby kata, kadang-kadang kita perlukan kekalahan untuk terus maju...yup aku stuju tu....cuma aspek kecewa tu aku letakkan atas :
- sebab aku x peka tentang masa yang dipertandingkan.
- jangan buat perkara yang tak biasa buat time pertandingan.
- aku memang x suka pakai crown, selalunya aku akan guna rantai utk aksesori kat atas kepala. Ntah time ni gatai nk try. Kan dah kalah...ngeeeee....
- Inai di jari / tangan diambil kira sebagai markah....
- aku ada niat klu aku menang, aku nk bg duit kemenangan tu pada Sira...kesian dia sanggup balik dr Gombak semata-mata nak tolong aku....

Tak pe, rezeki Allah tu luas kan....So apa yang kami dapat kali ni...

Ni dia, foundation Miss Rose, sebuah buku note yang comel n kad touch n go!!!! Shawl ni aku beli online kat @Mawarkuwada (ig).Sesiapa pun boleh dapatkan yer....Pada mula nya aku sasarkan rakan seperjuangan yang akan memenangi pertandingan ini...sbab cantik + comel model dia....


Tapi bukan rezeki juga...dia juga tersenarai dalam 10 pemenang terbaik....lain kali kita masuk lagi yer.... Meh aku buh yang menang kali ni....
 Yang baju merak ni adalah pemenang tempat ke 3. Temanya JAWA. Gambar yang aku buh ni bukan bersifat sabotaj atau protes tau, sbb mn yg ada je. As a contestent aku ada atas stage. so mmg susah nk ambik gambar yang lain.
 India yang baju hijau ni adalah pemenang ke 2.
dan yang pertama...... ini dia, yang sebelah tu MUA dia.....

Meh kita jamu mata sket sekitar pertandingan ritu....

So, ada pertandingan lagi...insyaallah aku join lagi. Terus menimba pengalaman.
Kalau ada yg bermint utk dptkan perkhidmatan ila so apa tunggu lagi...
Roger 019-564 5970

No comments:

Post a Comment