Friday, July 4, 2014

Photoshoot For Beauty Colour by MN Retouching

Dah hampir seminggu kita menjalani ibadah berpuasa....
Alhamdulillah...kami masih berdua juga untuk tahun ini berpuasa bersama...

So citer nk dah lama...sejak dari selepas Dinner dengan Scha ritu n before masuk contest untuk kali pertama yang pakai bj merah tu....
Tapi x berkesempatan sangat....
Banyak keje sangat.....
Di campur pula dengan xde mood sangat......
Jadiiii...memang x update, n lately ni kan selalu aku duk update pasal makeup jer...
Pasal? Sebab ringkas, xde nak story mory panjang panjang.... =)

Now, ada la masa sikit tuk update blog yang dah nak bersawang ni....
Padahal ada je keje yang ada list dalam perancangan untuk dibuat pada hari ini....
Sedang mencari mood, tambahan pulak baru je bangun dari demam selsema ni....

So ???
Selepas malam dinner bersama scha ritu, esoknya aku & sorang rakan lama yang sangat kamching nih,
beranikan diri untuk mencuba hadir shoot for beauty color....
Padahal masa ni aku x penah pun makeup ala-ala cam gini...so why not try sesuatu yang baru tuk tambah pengalaman.....shooting ni kat Klang. Anjuran oleh MN Retouching. Jangan salah sangka plak, bukan aku yang shoot or aku yang shooting....aku tukang makeup jer....
Aku ngan Sarah kiranya 1 team tuk shoot ritu...
Dengan tidak berbekalkan sebarang pengalaman, aku cuba....


Konsep asal aku nk buat 'Hunger Game - Cacthing On fire'... + leopard sket.....
Tapi last minit x brape jadi sebab ada alat yang tertinggal....(sgt cuai hokey) and eyeshadow yang aku gunakan tu x mau lekat pulak...1st time guna eyeshadow tu beli mmg untuk shooting nih...so kene guna kaler lain....apapun aku try la kan....
Resault??? Ni dia Sarah member aku tuh....sebelum masuk slot shooting ni, aku wat research tuk makeup ni (walaupun korang akan kata 'ala makeup conteng2 jew pun' ) tapi yang nak buatnya aku kan....
Tengok banyak gambar....try main warna, kesesuaian dengan muka model aku ni....
Nak pakai bulu mata apa...tudung mcm mana....
cuma x puas hati sebab ada tool yang tinggal...so x dpt nk buat leopard as more real....
Aku tak kata aku terrer....tapi as a newbie aku perlu buat research tuk semua ni...
Banyak discussion dengan sarah jugak...Sarah pun banyak wat research tentang expression muka...
Terpaksa study filem hunger game-cacthing on fire ambil mood, mendalami watak kethniss....hahaha
Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar....kami pun dah lama x jumpa...dekat 7-8 tahun xjumpa. Still x loss contact....

Photo - photo ni bukan photographer penganjur yang shoot. Yang ni aku ambik sendiri tuk simpanan sendiri...Sementara tunggu talent lain duk pose utk shooting, kitaorg shoot dalam studio tu juga... ngeeeeee
Ni la hasilnya....kaler lipstik pun sbrnya bukan itu....tp lisptik tu tinggal!! Geram geram geram!!!

Anyway ejoy...dapat kenalan baru....tq MN Rethoucing sebab wat penganjuran ni and sudi terima kitaorg yng newbie dalam bidang ni....
 Masa sesi shooting dijalankan....photo-photo akan diambil untuk bahagian muka sahaja....so yang lain x penting...hehehe. Untuk program ni MUA dikenakan bayaran dan juga talent juga dikenakan bayaran. Untuk apa? Untuk dapatkan profail gambar yang telah diambil oleh penganjur yang before edit n after edit. Gambar tu MUA dapat, talent pun dapat....
Namun begitu , hati sangat berkobar-kobar bila........gambar Sarah menjadi 1st pic yang jadi cover FB MN Photo Retouching......walaupun korang may be akan kata, ala setakat upload gambar je kut...
Tapi bagi aku ia satu perhargaan untuk diri sendiri tambahan pula 1st time masuk untuk decorate makeup mcm gini....xkesahlah apa orang nk kata kan.....


And jadi cover profail jugak untuk photographer yang ambik gambar Sarah ni.....
TQ TQ TQ!!!!
Walaupun team kitaorang ni adalah team yang paling simpel skali klu korang nk tahu. Yang datang semua hebat2 belaka...serius!!! Malu pun ada....sebab x dasyat mcm diaorg. Tapi diaorg x sombong....
Walaupun kenal time tu, blh jadi member...ada jugak dikalangan mereka adalah model hokey....
Makeup siap guna teknik airbrush tau!!!
 Cantikkan???? Kalau ada contest utk makeup mcm ni pun best kan....

 Bukan semua orang bileh buat makeup mcm ni tau....try la klu mampu....hehehe....yang pasti daya imiginasi perlu tinggi....setengah orang may be x kesah walaupun nampak buruk, janji menepati konsep...tapi aku klu boleh, nk nampak talent aku cantik dan nampak unik....boleh??? Yang penting perlu ada konsep supaya x lari dr apa yang kita nak buat. Maklum je la bila sampai sana tengok macam2, pasti nk try wat lain jugak.... Better, tetapkan pendirian....

 comel....

 Habis shooting...time tuk photo group lak....
ready.....


Ini lah kesemua MUA dan Talent yang terlibat....yang lelaki di tengah tu adalah photographer nye...and kesemua gambar ni aku yang ambik dan time photo group ni enCik hubby yang ambikkan...
Aku bangga dapat bekerja dengan korang semua...korang memang best! 
Special thank you for my model Sarah, dia yang bagitau pasal program ni...
TQ sebab sudi beri kepercayaan pada aku tuk decorate muka ko....walaupun aku newbie..huhu
Pengalaman yang sangat berharga, insyaallah next event Floral Beauty.....
Kalau tak ada aral , mungkin akan join lagi..... =)




No comments:

Post a Comment