Tuesday, June 7, 2016

KISAH BENAR - Percaya Jangan...Baca Je Baru Kau Tahu

Salam Ramadhan....
Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan untuk bernafas hari ini dan menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan, bulan yang mulia ini. Mungkin selama ini terkadang aku terlupa, aku terlupa untuk bersyukur....betapa rakusnya aku sebagai umat yang tidak menghargai segala yang diberi OlehNya selama ini.

Aku bersyukur ya Allah....aku sangat kerdil di sisi mu....bawalah aku terus ke landasan Mu
Agar aku perolehi segala kejaiban keangunganMU yang seringkali ditagih oleh semua umatMu....

Sekadar berkongsi coretan...nukilan....apa yang aku jalani selama sebulan ini...
Untuk mengubah hidup yang selama ini biasa-biasa yang tidak tentu hala, yang tahu untuk mendapatkan sesuatu namun terlupa akan DIA. Aku perlu bertindak untuk jadikan kehidupan ku lebih luar biasa dari biasa, lebih bermakna dari tiada apa-apa....

Aku terpanggil untuk melangkah ke satu tahap bagi menuntut ilmu pada awalnya...
Aku ingin majukan diriku..majukan perniagaan ku...demi menambah rezeki ke satu tahap lebih diagungkan, yang lebih mengujakan sepertimana Dato Vida perolehi, sepertimana Dato Alif Syukri dihujani dengan nikmat . MEREKA BEBAS MASA, BEBAS KEWANGAN, BEBAS MEMBUAT PILIHAN....alangkah nikmatnya.

"untuk jadi jutawan kita perlu ada mentor seorg jutawan, ikut cara dia mcm mn dia berjaya" 
Bapa saya seorg yg tlh berjaya & tdk bermakna sy tdk berbangga dgn beliau. Cuma x slh kalau sy inginkan sesuatu yg lebih agar mak & bapa sy berbangga dgn anak mereka. Insyaallah.
Bismillahirrahmannirrahim....

Berbekalkan tiket RM 30.00 aku dan enCik suami ke Seminar Mudahnya Berniaga di Syuen Hotel. Sebelum itu, aku mencari kawan untuk bersama-sama ke seminar ini namun amat sukar diperolehi. Kenapa? Hati tertanya, tidak faham mengapa, apa dia....aku tekad! Kiranya tidak memulakan bilakan dapat meraih hasilnya betul tak?



Seramai-ramai umat...aku terselit disitu....Ya Allah berkatilah apa yang aku lakukan ini. Aku hanya ingin meraih nikmatmu dengan jalan yang benar. Alhamdulillah enCik suami bersama-sama dengan ku...syukur kerana dia juga serasa, sependapat & seiring dengan apa yang ada di dalam hati ini. Sampai juga aku di seminar Dr Azizan Osman. Satu seminar yang separuh hari, bayar RM 30.00 dapat buku bernilai RM 45.00. Kau rasa gila ke? Nampak x macam mana beliau memberi manfaat kepada orang ramai dengan adanya dia, dan TIADA SEBAIK BAIK MANUSIA APABILA MEMBERI MANFAAT KEPADA ORANG LAIN.

Dengan apa yang diberi, apa yang didengari...aku perlu berbuat sesuatu....

Sanggupkah anda melabur untuk satu nilai wang ringgit bagi mendapat ilmu yang korang boleh gunapakai sampai bila2....aku bukan kaya, tapi aku ada kemahuan. Aku ingin tahu apa yang dimaksudkan dengan MAGNET antara kita dengan ALLAH. Jadi aku perlu pergi ke Intensif Magnet Kekayaan dan Kejayaan (IMKK). Biarlah aku ambil pakej yang terlebih murah asalkan aku dapat juga ke sana. Dari RM 3997 dapat offer jadi RM 2997. Diberi voucher RM 1000 baki RM 997. 
Dari RM 997 daftar seorang dapat 2 tempat lagi...kau rasa RM 350 seorg xkan x mampu kut kan.

Rezeki tidak datang bergolek, tapi ni rezeki dah terhidang depan mata tapi masih tak buat apa2 lagi. Daftar trussssssss.....duit boleh dicari.....aku sedar aku tahu, belanja hotel, makan, semua itu perlu diambil kira. Pakej tersebut tiada mengandungi penginapan, tiada makan....

Mungkin korang rasa kejam sebab tak mcm kursus2 biasa...tapi ini adalah KURSUS LUAR BIASA. 

Korang xkan faham...sebab korang tak hadir...cuma satu perkongsian, apabila orang dapat sesuatu PERCUMA orang lebih tidak menghargai dari dia membayar untuk mendapatkan sesuatu.....

Jumpa next enrty....perjuangan ku dari manusia biasa2 ingin jadi lebih luar biasa...insyaallah dengan izin ALLAH segalanya tidak mustahil.



019-5645970

No comments:

Post a Comment