Monday, June 6, 2016

Menuntut Ilmu Solekan Lagi Bersama Epie Temerloh

So????
Sape kenal epie temerloh???? What....xpenah dengar, x tahu sape dia...
OMG...serius x kenal....
Sebenarnya dah lama aku ni nk sangat menuntut ilmu dengan epie temerloh ni....
Since dia duk sebelah rumah mak mertua aku area tahun 2009 gitu...sehinggalah dia pindah tempat lain n aku pun pindah Perak....

Oklah..meh aku citerkan sket sape "epie temerloh" ni...
Epie ni adalah merupakan MUA yang kini seringkali menabur khidmat sentuhan dia pada penyanyi terkenal or tersohor Dato Siti Nurhaliza Taruddin....sebelum ini beliau seringkali menghasilkan sentuhannya dengan Bienda, Abby Abadie, Iffa Raziah dan ramai lagi artis di Malaysia.
Namun kepercayaan demi kepercayaan artis Malaysia terhadap sentuhan beliau , sehinggalah nama epie bermain di bibiir dikalangan dunia hiburan....

Untuk sebelum ini juga epie ada mengadakan kelas untuk solekan, namun aku x berdaya nak mengambil peluang sedemikian kerana yuran yang tinggi. Tetapi ada saudara yang penah masuk ke kelas beliau seriusly memang hasilnya menakjubkan...bermula di situ aku bercita-cita untuk menimba pengalaman dan ilmu dr beliau sehinggalah satu hari rakan di telegram memaklumkan bahawa epie akan mengadalakan kelas pada tarikh sekian-sekian....memang teruja gila. Walaupun memerlukan aku balik ke KL hari ini dan esoknya aku ada job di Tapah. Lebih teruja yuran adalah separuh drpd kebiasaannya.
Dengan sokongan enCik suami, aku gagah untuk pergi.......

Orang kata kalau nak menuntut ilmu ni mesti bersungguh...dan mmg mencabar utk mendapatkan ilmu ni....
Nak di jadikan hal, tgh tu memang x makan la utk lunch. Balik keje trus gerak g KL....memang trasa angin perut. So far ok la sampai nanti lebih kurang jam 7mlm blh la g makan dulu. TETAPI...sampai di Selayang jem. Memang x gerak....hati berdetup detap....semua angkara diaorg buat roadblok pasal BERSIH4 tu....ermmm stress....

Berwssp dgn PA Epie...inform jem gile takut lambat sampai...kelas kul 8mlm ok....
So far lepas je Selayang baru pegerakan kereta berjalan lancar....mencari lokasi yang dituju...sampai rumah epie jam 8.30 mlm. Rasa dlm hati apa kan daya dah 30 minit kelas berjalan.
Rupa-rupanya...kelas x start lagi....alhamdulillah. Epie menunggu sehingga semua sampai.
Kepala mula sakit berdenyut gara2 x makan....rasa nak muntah pun ada...di tahan di tahan harap dapat bertahan....

Best dapat masuk kelas epie, walaupun aku tidak dapat fokus sepenuhnya kerana sakit kepala n rs nk muntah....tp byk perkara yang selama ini aku x dpt dr mana2 guru.....pengalaman beliau...melihat sendiri produk yang beliau guna....

Lastly grad!!! Sijil level...huhu..inilah dia my idol sifu epie temerloh...hopefully i wil get better skill after this,insyaallah..

Sorry la, akk nye hp ni kalau kurang lighthing memeang sendu sket haha....Janji i olls dapat jgk bergambar dgn Epie walaupun muke dah sememeh...maklumlah dr pagi smpi ke tgh malam....Esok ada job...so kita tengok apa jadi esok....

019-5645970

No comments:

Post a Comment