Tuesday, September 7, 2010

12 Oktober 2010-Hospital Selayang

















Mata bengkak....asyik duk nak kuar je air mata ni....hidung pun dah sosek-sosek...ermmm
Nanti ada plak yang nampak....jgn la turun lagi wahai air mata....

Tadi pagi, aku ke Klinik Dahlia...utk tahu pasal sembelit aku yang tidak berkurangan pun walaupun telah bermacam alternatif yang dibuat....lastly apa Dr Yusri ckp :

"Saya rasa adalah lebih baik awk rujuk pakar...sbb dah berlarutan, dah pelbagai usaha dibuat..."

Sebelum itu Dr ada menekan-nekan dibahagian perutku dan mendengar menggunakan alat pendengaran Dr tu...bila di tnya berkenaan pemeriksaannya...

"Apa yang saya check hati limpa xde masalah, sbb kalau bengkak pun may be dia blh blok utk penghadaman tersebut"....

Masa kat dlm bilik Dr tu lg aku rasa nak nangis...sbb ada la simptom2 penyakit kronik yang disebutkannya....aku takut, aku takut kiranya aku tergolong salah seorang pesakit itu....suami ku hanya mampu terdiam seribu bahasa. Namun bukanlah Dr tu mengesahkan bahawa aku menghidapi penyakit itu...cuma dimaklumkan sahaja,...

Keluar sj dr bilik Dr itu, air mataku membuak-buak keluar tahan blh ditahan....jiwa aku memang sgt sensatif berkenaan hal2 yg melibatkan nyawa dan kehidupan ni....aku takut, walaupun kiranya itulah ketentuan Allah swt utk aku....aku perlu terima..terima dengan redha....namun terdapat juga pengharapan agar itu semua tidak berlaku ke atas diriku....Ya Allah...aku merayu kepadaMu jauhilah aku daripada segala keburukan...aku berlindung di bawah rahmatMu Ya Allah....aku tahu aku umatMu yang lemah....takut, takut dengan keadaan...walaupun aku sedar bahawa aku adalah insan terpilih untuk melalui semua ini.....aku diberi peringatan utk terus mengingati Mu...utk terus mendekatkan diri dengan Mu....

Ya Allah ... berilah aku kekuatan...ketabahan dalam melalui sebarang kemungkinan...terimalah segala amal ibadatku dalam aku menghapuskan dosa-dosaku...jauhi la aku dr segala kemungkinan...dengarlah rayuan hati ini wahai Tuhanku...

Setelah mendapat surat rujukan, kami terus bergegas ke Hospital Selayang...dalam perjalanan, mata ni terus berair..memikirkan nasibku di masa hadapan....apa akan jadi dengan suamiku...aku sayang dia...suami ku cuba menenangkan aku...ingin benar rs nya utk aku memeluk suami ku di kala itu....adakah Aidilfitri ini indah untuk aku....

Akhirnya aku diberi tarikh 12 Oktober 2010 utk temujanji...lama lagi, lagi sebulan...utk ke pakar swasta...pendapatan kami yg begini , belum mampu lagi....smpi bila aku perlu terus begini...keadaan penentu segalanya....Moga aku dikurniakan kesihatan yang baik....

"abang...ketahuilah bahawa aku sayang kamu lebih dari segalanya"....tatkala aku takut akan kehilangan mu

No comments:

Post a Comment