Tuesday, September 28, 2010

Edisi 1 - AidilFitri Sept 2010


Salam Lebaran...
Rasanya x lewat lagi utk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri utk tahun ni...bulan Syawal belum lagi habis...
Alhamdulillah...selamat sudah mengerjakan ibadat puasa dalam bulan Ramadhan, bulan yang penuh kenikmatan dan keberkatan. Kini tibanya Syawal sebagai hari kemenangan...walaubagaimanapun aku tetap merindui Ramadhan yang mengumpulkan berjuta-juta pahala yang terhidang...Namun Allah panjangkanlah umur aku untuk menikmati Ramadhan pada masa akan datang, insyaallah....

Tahun ni nampak gayanya kami tidak sedondon....xpe la...janji kami bahagia
Si suami baru sembuh demam, si isteri baru mula demam...ermmmm

Ayahanda dan bonda yang amat dikasihi...
Haji Mohd Zairy @ Khairi b Abdul Samad & Hajah Sabariah Nordin
Moga kalian sihat seluruh tubuh dan dipanjangkan umur...
Anak-anakmu masih tidak jemu dengan kasih sayangmu...

Family Hawari dan Faridah...(kakak)

Faizul (abang) masih mengekalkan status bujangnya

Bersama ibu ku...yang telah melahirkan aku...membesarkankan aku....
Hajah Sabariah Nordin

Ada satu lagi family...Family Fazli dan Sabariah...abngku yang sorang lagi...tapi memandangkan tahun ni beliau beraya di rumah mertua di Kedah, jadi....gambar di pagi raya tidak dapat di rakamkan....

Macam mana dengan sambutan raya kali ni....aku mcm biasa je. xde yang menarik pun...maklumlah sejak umur pun nak masuk angka 3 ni...mcm xde pape dah hari raya ni....hanya perkara yang penting yang mesti dibuat adalah bermaaf-maafan bersama ma, bapak dan adik beradik juga x lupa suami tersayang....dan perkara ke 2nya, menziarahi pusara bagi opah dan atuk yang telah meninggal dunia....namun aku hanya sempat ke pusara opah & atuk sebelah mak je...yang sebelah bapak x berkesempatan....kesian diaorg, sunyi...xde yg ziarah....

Namun kali ni pada Raya pertama, aku di serang demam selsema...oh! memang tidak selesa langsung....badan sengal2...bersin..hidung berair...mata berair....huh...beraya pun satu dua rumah je...selebihnya, duk diam-diam kat umh...
Tapi paling dasyat raya ke 2 rasanya, lupe la plak...rumah penuh dah macam ada kenduri kawen...kebetulan yang sampai serentak plak...semua sepupu2 sebelah bapak tiba berduyon-duyon....mmg padat...dah jadi lautan manusia...memandangkan keadaan aku yg x bpe sihat...so xde la adengan2 tu di rakamkan...mmg sayang sekali...

Satu kezutannya, raya kali ni aku mengenakan ABAYA...walaupun murah, yang pentin aku suke...just beli pun kat FB hehehe....sbbnya cutting dia sesuai dgn aku....wokeh, panjang plak aku menulis...kang xde gambar2 korang bosan plak...ermmm ada ke pembaca belog aku nih??? xde pun x pe la...janji aku bleh meluahkan rasa kat belog aku sendiri tanpa sempadan....

Cuma raya kali ni aku xde la jumpe kengkawan lama...x berkesempatan terutamanya kesihatan yang tidak mengizinkan...raya ke 4 baru balik ke rumah mertua pulak...di rumah mertua x lama....Rabu 15hb kami dah balik ke Seri Pristana....nak melantak kuih raya semua nya manis2 belaka....ermmm.....kesimpulannya...itulah raya aku...

No comments:

Post a Comment