Friday, May 20, 2011

Mood dalam alam MAYA.....

Seperti biasa, bila detik-detik tragis itu dikenang kembali....hati kembali merintih...terpaut...bersahut....
Semalam baru sahaja bersembang dengan Abang Aish salah seorang sepupu aku. Dia juga bakal menjadi bapa. Aku terus mendengar kekusutan di hatinya yang sentiasa risau dengan anak yang bakal dilahirkan oleh isterinya. Aku terus mententeramkannya...memberi dia kekuatan...pautan...dan harapan....walaupun hakikatnya ada sendiri xtahu apa benar yang aku katanya....

Sesungguhnya Abang Aish, bertuahnya diri kerana bakal dikurniakan zuriat dari pertalian yang suci....kehadirannya adalah satu anugerah yang tidak ternilai bandingannya....bersyukurlah..insyaallah, rezeki untuk anak itu akan diberi laluan mudah oleh Allah swt. DIA maha berkuasa.
Sedangkan aku masih menanti dan terus menanti....terus berdoa...terus merintih kepada DIA.....agar hajatku dimakbulkan....Mungkin DIA rindu akan diriku...kerana itu aku diberi semua ini agar aku selalu dekat dengannya.

Disamping itu aku dapat berita, Syima adik kepada Abang Aish telah mengandung kembali....2bulan usia kandungannya setelah 2 kali keguguran.....makin tersentap rasa rindu aku untuk mengandung kembali....
enCik hubby bermimpi baru-baru ini...aku telah selamat bersalin...baby lelaki....lebat rambutnya kata enCik hubby.....dia kata rasanya keadaan itu terasa dekat sekali.....mungkinkah itu anakku yang tidak sempat kami termui itu....kami hanya bertemu di satu alam yang di namakan MAYA...

Pada petangnya, disamping menunggu enCik hubby beraksi di padang....ditemani oleh seorang dua rakan yang ada....salah seorang darinya juga sedang mengalami alahan...kesayuan disudut hatiku makin menebal....aingin lembut di sana memenuhi suasana FRIM dengan keindahan kehijauan alam...membuat sejenak hatiku seketika.....
Aku yakin bahawa DIA akan memberi jua anugerah yang kami idamkan itu suatu hari nanti.....insyaallah!
Di mana...bila....hanya DIA yang tahu....
Buat enCik hubby yang dikasihi....harap jiwamu tetap teguh bersabar menanti kehadirannya....

Meneruskan satu harapan kita itu kepadaNYA....

No comments:

Post a Comment