Monday, June 21, 2010

...Port Dickson...Register???

Penat berkejaran pagi ni..maklum je la dah hampir 3 minggu pun x duk diam. Bz je memanjag. So lets aku story apa yang berlaku weekend lalu...

PORT DICKSON - Ari Sabtu tetiba dpt tau hubby ada duty kat PD. Ermmm mcm best jgk sbb dah lama x jenjalan...hubby nak bw mak dia..so x pe la, bila lagi dia bak bw mak dia..anyway, si kecik Syafiqah pun ada turut serta. Walaupun tujuan utama nk ke PD tp ada byk hal lg yg kene bereskan ari ni jugak.
1st ; Nak g Pertama Kompleks, nk car kedai camera dan kedai utk proses gbr. Maklum je la, selalunya kitaorg cuci gbr kat Kampar, so sebulan skali br kitaorg blh cuci gbr. Kat tmpt lain x brani beb, kang gbr buruk...sape nk tanggung.
2nd ; Pastu nk g Sogo cr album plak....balik terus g umh mertua. Sampai umh mertua tunggu diaorg siap. Akupun sempat la makan dlu sbb kut la pas ni lambat lagi dpt mkn. Perut aku ni pun bukan ok sgt sejak akhir2 ni...

PERJALANAN KE PD - So far pd mula nya xde problem. Tetiba nk smpi Seremban, 'jem' ada pe la kat depan tu...si Safiqah pun apa lagi. Dia mula boring dan menjalankan pelbagai keje yg dia rs blum settel lg kat dlm kater tu..penin...boring! Mengantuk...tdo kejap...last2 dpt tau ada kemalangan...laluan sgt perlahan...ntah kul bpe la nak sampai ni...Sampai di Corus Paradise hampir jam 5.30...nk check in org yg punya program blum smpi...kene tunggu. Punya la panas...dah rs belengas dah....
Yeah! Dapat bilik...bestnye...dah keringkan peluh yg sgt le byk...br nak rest tetiba dpt call kene tukar bilik plak.Aduh! Apa hal plak...dah le org penat ni...mula la kegatalan nk menyerang. Bilik lg satu tu jauh plak...stress nye aku....

Lastly dt la rest sekejap...dah nak maghrib. Pas maghrib nk g makan...punya la ramai manusia kat pekan PD ni, dgn pasar malamnya....PD meriah time ni je. Hari biasa sunyi mcm pekan koboi...time nk makan plak, Syafiqah wat hal..time to sleep...so dia pun meragamla...sib baik la tmpt tu bising, org pun xdgr la jeritan batin dia tu....
Balik blik, letih sgt rsnya...cdg nk g utk rest2..akhirnya xdpt pape nikmat...

Esk kene bangun awal sbb hubby nk g register UiTM plak...pg2 la hubby perap si Safiqah...ermmm...ntah nape..hati ni terusik plak...rs jeles pun ada..padahal dia hnya baby je...apa yg aku jeles???? Sbb hubby aku mcm bg perhatian lbh pd Syafiqah drpd aku....klu aku ada anak sendiri mcm mn plak??? Tp rsnya dgn anak sendiri x jeles kut...sbb itu dr darah daging sendiri....
Tetiba aku rs rendah diri plak, sbb nmpk hubby aku inginkan baby...tp aku masih x dpt melahirkan anak utknya...adakah aku kurang sempurna??? Kesian pada dia...Tapi abang...sayang sebenarnya sayangkan abang....moga kau mengerti.....klu di takdirkan aku tidak dapat melahirkan zuriat penyambung lambanh kasih sayang antara kami, aku mohon padaMU agar panjangkan jodoh bersama suami yang kucintai setiap saat dan ketika ini hingga hujung nyawa dengan kebahgiaan hidup dalam keredhaanMU...

REGISTER - emosi plak aku..aku ni xleh sentuh2 hal2 perasaan ni..selalu terlebih lebih...Ahad 20 Jun 2010 g temankan suamiku utk PERTAMA KALINYA dia jadi student IPTA...YeahZ! Lastnya suamiku berjaya jgk jd student kembali. Penah satu ketika dlu aku tanyakan hal ini tp dia x nak, katanya dah xleh nk blaja dah..i pun hampir2 terbatal gara2 ketidakcukupan duit. Korek sana sini..lps la nk by yuran...harapnya tidak setengah jalan.
Kene beratur punya la lama...mcm nk g audition AF je...setengah jam berbaris okey...lama nye....dah masuk dewan...dah sejam x kuar2 jgk...pelik jugak apa le yg diaorg wat kat dalam tu. Krek! Pinggang ku rs mcm nk patah beb! adoyai....demi abang sayang, ku rempuh apa jua walaupun dlm keadaan yang sama perut ku mula kembung dipenuhi angin2 jahat yang akan menyucuk ususku...
Tapi kekdang tu terkenang jgk ms aku jd student dlu...lastly jam 2.00ptg semuanya settel...laluan balik, lalulah di depan POLITEKNIK SHAH ALAM dahulu namanya, kini dah lain. Nama ini pun pernah terpalit di dalam riwayat hdp aku ni....walaupun aku di sana tdk lama...tp ia tetap juga kenangan yg x leh dilupakan....setelah 10thn aku tdk ke sana....next year ke Labuan...aku akan ambil gbr balik di mana detik2 indah yg penah terpahat dlm sejarah hdp ini...
Aku hrp aku dpt menghadiri konkokesyen suamiku yg tercinta pd suatu hari nanti agar dia hepi tidak seperti aku dlu...dah aku panjatkan doa agar abang tidak lupa diri sekiranya berjaya suatu masa nanti....dr tangga ke tangga kita mendaki....Good luck abang!

No comments:

Post a Comment