Friday, November 19, 2010

Bila Diri Di sayangi...sayang ke?


Setiap orang mesti la nak rasa di sayangi....menyayangi....tapi terkadang ni...kalau di sayangi pun payah jugak...tengok pada konsep yang berbeza la....

Ni semua merujuk kepada kes aku la..sape lagi...xkan aku nk bercerita pasal orang lain plak kan. Anyway...nak kata di sayangi tu pun...i'm not sure la. Tapi yang pasti sekarang ni aku berkerja dalam keadaan tertekan..tertekan dengan sikap2 orang sekeliling.....aku x kata yang aku ni perfect...tp....terkadang kita bleh pikir la kan...namun xsemua orang akan pikir mcm mn kita pikir. Tu yang kene ingat...so apa yang patut kita buat utk buat org terpikir apa yang kita pikir...or klu nk lebih stylo...mcm mn nk ajor orang2 ni pikir mcm mn rentak kita pikir...huahuahua. Bukan nak kata apa yg aku pikir ni bagus sesgt...tp stakat benda bodoh ni...rasanya standard 6 pun blh pikir. Xyah la nak berjawatan tinggi pun...

Sejak setahun yang lalu..aku di tarik utk memasuki cawangan sekarang atas dasar tarikan seseorang pengarah. Anyway..bukan lah aku mintak pun...sbb ms tu byk la spekulasi tentang perebutan aku (huhuhu....giler popular...hahhaha). At last bos aku ni yang dapat. So aku ingtkan bila aku berada di bawah naungannya, aku lebih aman sbb dia pun tahu bagaimana aku bekerja sebelum ini. Namun apa yang aku harapkan x selalunya indah...bila di sayangi bos...terkadang mungkin akan dapat selambak tuah...namun kiranya sebaliknya, korang akan kene buli. Mcm mn yang aku rasa sekrg. Kita akan senang di arah di suruh itu dan ini...wat kerja orang...padahal kerja sendiri pun x selesai.....

Setahun aku berada di sini...ermmm pelbagai ragam...ramai yang mudah melatah....beginilah akibatnya agensi terlalu mementingkan pointer semasa pemilihan pekerja. Padahal tu bukanlah alat pengukur orang tu pandai atau x wat kerja..isnt??? namun yang terpilih itu lah yang di agung-agungkan....dan kerana itu lah...semua orang akan menjadi susah...termasuk AKU ok! Anyway, x semua yg tererr ms kat kampus dlu tu x beguna...ada yang jd manusia jugak...hahaha...namun jangan la pasal korang ni pegawai,,...sesuka hati nak menggunakan kuli2 kat bawah ni.

Semua manusia pun ada perasaan....just pikirlah pasal perikemanusiaan...biar bekerja wat org suka kat kita...agar senang kita bekerja dengan dia...kerja jadi mudah. Semua orng senang...ni kuli mcm aku kene wat kerja pengarah...Gaji kuli je...hbs tu pengarah tu keje apa ek...bula2 dpt gaji ribu riban....

Buat semua bakal2 bos kat luar sana....korang dipilih utk lead satu kumpulan pekerja ni. Sebaiknya carilah strategi yg betul agar semua orang akan senang dengan kehadiran kita...bukan harian kita dihiasi dengan maki hamun je...kan lebih baik harian kita dihiasi dengan doa2 indah....
Sorry...bebelan aku ni yang mungkin boleh dikongsi bersama....terkadang tu terpikir...DIAM ADALAH PINTAR...ye ke...

No comments:

Post a Comment