Monday, November 29, 2010

Bukan Lagi Rahsia

Salam...
Lama rasanya x update entry kat blok ni...mesti korang bosan kan. Anyway, ramai sgt ke pengikut aku ni sampai nak kuar kenyataan mcm tuh...??? ting tong...sebenarnya skrg ni aku bz dengan duty kat MAHA...apapun akan aku ulas lanjut masa entry MAHA nanti....yang akan settel pada 5 Disember 2010. ermmmm...utk tidak menunggu lama, let go kita tgk selingan sebentar walaupun ni bukan lah satu isu sangat yang patut di utarakan...tp aku sj nk abadikan dlm blog aku ni may be satu masa benda2 ni akan berubah....jom kita semak!

Topik kita ari ni adalah benda2 yang terdapat dalam handbag aku. Sbb byk org tnya napa la handbag aku ni besar dan berat....mcm2 ada dlm handbag ni...cuma kali ni sebagian yang aku buh sbb x sempat lg nk wat photoshoot...huhuhu.
1st adalah : ada minyak cap dua singa..perlu ada walaupun aku jarang sgt gunakan. Bila xnk guna, mencari..bila stanby...xde nk gunapun. Yang warna coklat tu sbnrnya adalah cermin, yang dihadiahkan oleh seorang officemate aku namanya Madjmin...dia beli di Vitnam, so aku pun menggunakan fungsinya sbaik mungkin bila diperlukan..bila lagi klu x time touch-up...key, pun jarang2 guna..tp nak kene ada utk apa2 kecemasan.

2nd :Bam serai wangi...yang ni selalu aku gunakan. Nak lagi time2 stress..time2 kene flu...dan time2 ngengada nak pakai...hehehe. Bukan aku sorang je pakai,, selain membantu org lain gak yang memerlukannya, aku bagilah....yang ada no 3990 tu adalah tasbih yang selalu org kat mekah guna. Mcm biasa, namapun tasbih...so aku guna utk zikir2 harian. Banyak manfaatnya berzikir ni yang ramai x tahu dan abaikannya....blh la tiru cara aku, buh dlm handbag yang boleh korang guna bila2....xperlu tunggu lps solat kat umh je...ats bas leh zikir...dlm kater leh zikir...insyallah...

3rd : Sanitizer...aku menggunakannya sejak pertengahan tahun lalu..ntah nape kesedaran tu tinggi sket berkenaan dengan kekotoran sejak berlaku jangkitan kuman masa abortion lalu. Utk jaga kebersihan bila terpegang pape exspecially lps kuar toilet, mmg wajib guna. Sbb kekdg tangan tu lali je pegang makanan dan terus mkn...Heel cream repair utk tumit aku yg pecah2 sejak akhir2 ni. Dolu2 rajin pakai kasut tutup..so kaki cantek je...penah gak tnya hubby, dia kata mula2 jumpa aku dlu dia suka tgk kaki aku...katanya cantek...bersih je...fuh, jatuh cinta pada kaki dulu tuh....hahaha. Tp konon nak bergaya sgt, pakai kasut open air...tumit pun dapat masalah...dgn buh dlm hand bag berhrpn besar utk pakai kerap kali, kalau pakai kadang2 x jalan jugak.

4rd : Dalam kotal celcom tu ada bisnezz card..muka depan bisnezz card photographer ar...glamer sket...hehe, belakang tu bisnezz card keje sbnrnya. Utk cr market, kene la ada bisnezz card walaupun kami ni bukan la glamer mana dlm photshoot ni...br2 je bergelumang dgn semua ni. Pendrive utk kegunaan sesak2 wajib ada...spair kunci kater...kunci loker.....yg perlu bwk ari2...

5rd : Pas kakitangan...pun jarang pakai, tapi ia satu arahan yang perlu di pakai ari2..aku je malas. Kecuali kalau pegi kat bangunan utama kat point baru la pakai, kang kene ambik tndakan tata tertib payah plak. Lipstik n lips gloss...hehehe biasalah pempuan kan...kene la touch-up2 kang nampak pucat jer....

6 : Probiotik...supplement aku. mengandungi 5 billion bakteri baik utk kesihatan perut dan usus kita. Aku mengambil supplement aku ni sejak bulan 6 lalu....sbb terlalu byk mkn antibiotik, sekaligus membasmi bakteria baik dlm badan...so kene la top-up balik. walaupun mahal, kene la concern sket pasal kesihatan ni.

7 : Tisu basah ni guna time nak tanggalkan make-up je...time sblum solat. Senang sket masa mencuci muka nanti bila kesan2 make-up dah dihilangkan dgn tisu lembap ni...beli kat 7-elevan...utk seminggu RM1 je

8 : But not last, wallet..yang selalunya xde duit pun...huhuhu...nape ada love tu? Sbb ada pic aku yg x bertudung. So xmau la tambah saham2 yg x elok ni kan...that why kene blok..hehehe...ada kad nikah..ada kad bank...org2 diluar sana, jgn la rompak aku. Aku x punya harta pun..stakat beg duit kosong....yg ada 50 hengget utk seminggu, wang karan je korang nk ragut aku. alang2 korang nk tambah dosa....baik la cr hand bag lain

ada lagi brg2 yg ada dlm handbag aku yang xde dlm entry ni...may be next entry kut...bergantung pada keadaan. Aku stop dlu....sbb tekak aku dah pedih (apa kaitan dengan menaip plak kan)...sbb panas dalam....gara2 duty MAHA...jumpa lagi at next enrty key...

No comments:

Post a Comment