Monday, December 6, 2010

Tamat Sudah MAHA @Agrobazaar 2010

Wasssuuuppp!
Salam...

Lamanye aku x update blog ni....windunye....apapun sepertimana yang aku war-war, aku bz dengan MAHA sejak akhir-akhir ni. Sekarang sedikit gumbira sebab MAHA dah pun berakhir pada 5 Disember 2010 lalu....

Dalam kesibukan kije tu siap dapat pakej dengan kesihatan tergugat dikala tenagaku diperlukan...mmg x duk diam sejak seminggu sebelum MAHA bermula hinggalah MAHA berakhir. Meh kita citer pasal MAHA je...tajuk pun MAHA kan....

Walaupun korang tgk kat TV tu mcm best je...dan kira popular jugak la sbb setiap kali Buletin Utama kuar kat TV3 mesti ada citer pasal MAHA begitu juga kat akbar-akbar tempatan tapi hakikatnya orang yang mengelolakan semua ni mmg perit doh! Dari seletion usahawan hinggalah berjalannya MAHA mcm2 karenah.

Mcm biasa diri dan jiwa aku ni tersangatlah sinonim dengan REPORTING...dan walau ke mana aku berada sejak masuk keje ni...aku akan bergelumang dengan data entry dan reporting. 3thn aku study International Marketing, tp aku tetap wat report...huhuhu. Syukur dgn anugerah Tuhan berikan,...amin.

Mcm biasa, aku di tugaskan utk membuat penyediaan laporan nilai jualan bagi Usahawan Agrobazaar untuk setiap hari. Namun aku pilih tarikh berkenaan sbb ada date yang ada urusan lain. Mcm senang just key-in je...tp bila tiba masanya...alamak! Gila banyak....nk kutip borang je dah sejam....key in dlm 2-3jam..percaya x caya tu la hakikatnya...lenguh pinggang2 ni....sbb ada dlm 450 usahawan = 400 booth = 450 helai borang nilai jualan yang kene key-in...muntah beb! Tu baru sehari....untuk sehari lbh kurang tinggi ni la kertasnya....

Kerana tekajut....hari ke 3 duty, mlm aku jatuh demam. Tonsil bengkak....tekak sakit...badan gigil beb....so another day x dpt duty...serius, sengsara. Sampai skrg pun tekak x bpe ok lagi ni.
Dengan kesejukan aircond kat Hall D tu yang maha agung....dah mcm kat oversea....

Tempat ni mmg luas, dan kalau korang nak jalan mmg satu hari...walaupun aku dah terlibat dengan MAHA beberapa kali, namun kali ni yang paling kaw...dan masih x sempat utk jalan serata tempat....
Keje aku duk kat kaunter...suara pun hilang sbb byk sgt berckp dan jwb soklan2 org awam. Antara soklan popular...:
1. Kat mana surau...? (muka hidayah ke aku nih???)
2. Tgk dalam Tv ada kuda, kat mana ek? (jenuh tgk map)
3. Toilet kat mana? (muka toilet ke...?)
4. Ada booth kosong lagi tu, blh saya masuk tak? (korang ingt senang2 ke nk masuk cam gitu je)
5. Kat mana nak cari pil susu kuda? Makcik tgk dalam tv ada (yang ni smpi hbs MAHA akux tau).

Aduyai...kekdg ni nk marah pun ada kat TV ni...len kali kalu buh kat berita tu..kasitau la kat mana kan...ni x semua serbuk kat kaunter kitaorg. Kitaorg just jaga Agrobazaar sje..bukan keseluruhan....org yg bertanggungjwb menjaga keseluruhan pun mcm xde fungsi je.....hermmmm.... tu la dia....
serik pun ada....apapun thanks kepada my hubby sbb walaupun dia x duty, dia sanggup datang utk ambik wife dia ni...walaupun lama...tetap setia menunggu....setia membantu walaupun tu bukan keje dia....terima kasih banyak2 abang....
Semuanya telah berakhir....Mr Chairman pun happy...KP pun suka ria....kiranya berjayalah kami!

No comments:

Post a Comment