Thursday, December 30, 2010

Mekasih Pasukan MALAYSIA!

sumber : google image

Cayok cayok!
Mula-mula aku nak ucapkan mekasih kat squard Harimau Malaya kita yang dapat pecah tradisi untuk memenangi Piala AFF Suzuki....untuk kali-kali pertama-tamanya....yeaaahhhaa! MEKASIH Sebab korang menang, rakyat Malaysia dapat menikmati CUTI!!!!

Seram sejuk weh semalam...meh aku nk citer sket. Sebelum ni selalunya mmg aku sedikit hangin la bila encik hubby aku duk tonton game bola..ye la. pertama...sah-sah le dia x mau layan aku sbb consentrasi kat tv tu...kedua, akux leh tgk citer lain...ketiga, boring dgn bunyi sama je selama dkt 2 jam....stress beb.

Tapi sejak Malaysia lawan vietnam lepas...dan masa Malaysia lawan Indon kat M'sia ritu, aku sama nih duk terpacak kat depan TV. caya x caya???? betul....siap gumbira sakan masa menang 3-0 ritu...anyway, malam tadi ntah nape...hati aku saspen giler....berdebar-debar sgt sampai x leh kontrol...padahal main tu permainan baru je start x sampai 10 minit. bila aku rasa berdbar mcm gini...aku ambik keputusan utk lari je dr depan tv 42' aku tu....sbb kang x pasai2 naik darah tinggi plak....dapat heart attack plak...
sumber : google image
So aku biarkan encik hubby menonton sensorg...aku naik atas..siap dpt iron baju 4 pasang lagi...huhu. Sesekali turun duk jeling2 jugak....dakapkan telinga kat dada encik hubby...dup dap dup dap....oohh still stabil...pastu...

'sayang...blh x jangan kacau abang...?' kedengaran suara itu...
ops! encik hubby marah consentrasi dia di ganggu oleh si isteri dia yang mmg x reti bahasa....
dia ckp mcm gitu lagi keje kaco la..hehehe...
aku naik ke atas balik....tetiba kedengaran ''gggoooallllll!''
apa lagi suara encik hubby la. dah le sound di kuatkan, kononnya nk rasa suasana stadium...
what ever la kan....
dah saat-saat terakhir br la aku brani trun di saar Indon dah berjaya membolosi goal M'sia
tapi wat-wat baca magazine...hehehe
sumber : google image
Tapikan kalau korang perasan, kalau team Malaysia pakai jersi biru ni je yang menang...klu pakai kuning tu selalu x menjadi....nape ek? Encik hubby nye teori, sbb warna kuning tu ada sket je kat bendara M'sia...dah warna biru merah lebih bnyk...hehehe...tu psl tuah lebih kepada jersi ni....apapun semuanya rezeki usaha diaorg kan...

Tadi pagi tepon umh mak...mula2 ckp dgn bapak...
Bapak kata dia pun tgk bola semalam....sama dgn ma...huhuhu. x penah2 mak ngan bapak tgk bola....bapak kata ma siap jerit lagi masa panalti tu....gerek ma...!

....dan pagi tadi, dalam perjalanan ke opis...aku terngantuk-ngantuk la kan, biasa buat karenah mcm tu...dah nak smpi opis, terdengar "ESOK CUTI UMUM"...aku mimpi kut...
tup-tup encik hubby bgtau esok cuti....uiks, betul lak....bestnyer...dapat rest....sejak dua menjak ni x diam, tu yg dapat cuti mcm best sesgt...Thank you all....muah!

No comments:

Post a Comment