Friday, November 12, 2010

Telenovela Yang Menyentap Emosi

Semalam telah berakhirnya episod drama CHINTA....best giler! Kalau ada CD mcm nk beli je...walaupun citer ni ada story mory yang moralnya x bpe nk elok kan...tp sbg manusia yang ada akal kita bleh pikir mana elok mana yg x elok...so, nape perlu nak ikut kan....just itu jalan ceritanya....terima je la. Anyway, aku suke sgt citer ni....suka suka suka...huhuhu. Penuh dengan pergolakan keluarga, cinta, kasih sayang dan persahabatan.

Memang penuh dengan emosi....watak Chinta Chanduri plak mmg sesuai dengan Fasha Sanda dan gandingan mantopnya Adyputra...marvelles! Aku kasik 5 bintang! Watak yang paling menyakitkan hati adalah watak abang Chinta yang dilakonkan oleh Azhar Sulaiman....terkadang terbawa-bawa plak diri ini di dalam situasi yang diaorang alami. Tahniah kat penulis skrip dan pengarah yang berjaya menyentap emosi penonton terutamanya AKU! wawawa.....

Balik keje mesti terkejar-kejar semata-mata x nk ketinggalan setiap episod citer ni. Kuatnya pengaruh...huhhh..ke aku yang fanatik lebey2...?

Walaupun slot Akasia Epilog Syurga Cinta ini merupakan lanjutan daripada Filem Syurga Cinta, namun tetap menarik...bagi aku, aku suka...jalan cerita yang ada sedikit berbeza dari filem asal...gandingan Fida dan saper ek nama mamat nih??? so far sesuai dgn watak masing-masing...xda la bolat2 mcm filem tu....tp xtau la korang suka ke tak...tp aku sentiasa menantikannya setiap petang utk ditontoni....Mengisahkan percintaan rekaan yg dilakukan oleh Irham hanya kerana utk membuktikan dirinya boleh membuatkan gadis bertudung ini jatuh cinta kepadanya...namun hakikatnya dia benar2 telah jatuh cinta dengan Suhada...dan Suhada sukar untuk menerima Irham kerana penipuan yang telah dilakukannya....

Cinta Balqis....drama ni rasanya terpanjang selepas drama Ezora yang pernah aku tonton....drama ni agak berat pengisiannya. Kisah percintaan yang terhalang oleh orang tua. Penantian sang lelaki setia yang tetap mencurahkan kasih sayangnya pada gadis idaman walaupun gadis tersebut tidak pernah menyintainya. Berkat kecekalan...ketentuan...mereka dipertemukan kembali walaupun si lelaki telah hilang ingatan akibat daripada kemalangan... Pengorbanan cintas Hasan jugak dikatakan menarik kerana cintanya terhadap Balkis...akhirnya berkahwin dengan isteri Zamarul Hisham...dalam kes ni....si Memey yg mcm teraniaya....

ILUSI...mula2 tu mcm x minat plak nk tengak slot ni....ms tu pun outstation...so mmg xde tgk dr awal...namun slot ni x lama....sempat jugak aku mengikutinya walaupun pada awalnya xde tgk pun. Sebab apa aku tgk, sbb aku suka tgk muka Diana Rafar ni....kes citer ni pun komplekated sket....dgn kes bapak yg nak balas dendam...anak yang ada sikit sakit jiwa....apapun ok la wat santapan petang...








No comments:

Post a Comment