Wednesday, January 19, 2011

Apa korang Tahu Tentang Perasaan Aku....


Kekadang rasa macam malas nak pikir dah pasal orang....
Tapi setiap haripun aku tetap kene berdepan dengan orang-orang ini....
Siapa mereka....apa tujuan mereka....
Tatkala menyentuh jiwa aku...tanpa disuruh...tak sempat menepis....
Terus tertusuk....

Meh nak tanya...apa yang korang tahu tentang apa perasaan aku???
Apa yang aku harapkan...?
Dah bape gelen air mata ni kuar mcm mata air terjun...?
Ada korang tahu ke.....xde sape tahu kan......ada sape nak ambik tahu ke?
Mungkin juga enCik hubby tidak tahu sepenuhnya apa yang ada di hati ini...

Anak...?
Hingga kini aku tetap bersabar...terus tabah melalui harianku tanpanya....
Walaupun jauh disudut hati....teringin sangat....
Adanya dia....membelainya seperti ibu-ibu lain....
Apalah kuasa ku untuk itu semua....
Aku tetap bersyukur....kerana aku masih mampu merasai semua itu....
....dalam seminit dua....dalam alam yang berbeza.....
Hanya di alam maya yang bernama mimpi.....
Terkadang perasaan ini tidak dapat dibendung....
' abang....tahun ni boleh ke kita dapat baby macam orang lain...?'
' insyaallah....kita dah usaha macam-macam....insyaallah Allah akan kurniakan untuk kita'
' sayang nak baby sihat..besar...nak dua...'
' sabar ye...nanti kita dapat ye...'

itulah kata-kata yang enCik hubby selalu nyatakan pada aku....
setiap kali aku bertanya...dia x pernah jemu untuk terus menjawab...terus bersabar...
Namun aku tidak sekuat mana seperti zahirnya....
setiap kali pertanyaan tentang anak di utarakan...tiap kali itu juga air mata akan mengalir...
ada saper tahu.....? ada sape ambik peduli....
apa yang orang tahu...terus menanya...terus menyalahkan....terus menekan....
tolonglah.....fahamilah....hormatilah....
aku sedar sungguh berat benar dugaan ini...namun tolonglah....
tolonglah jangan terus aku ditekan....menekan
Setiap kali bertemu dengan baby...baby sering senyum pada ku...
Sering menyapa aku....apakah itu anak aku ...? uhhh....baby ni ntah anak sapa...
Tapi dia bagai mengerti perasaan aku...bagaikan kelahiran semula anakku yang tiada
Aku rindukan anak-anakku walaupun mereka hanya berusia, 7 minggu....4 minggu dan 12 minggu...semasa berada bersamaku....
Aku tetap sayangkan mereka....sayang sangat....

Ya Allah...tolonglah aku....aku tidak mahu bersedih lagi....
Situasi aku sering dipenuhi dengan baby-baby yang baru lahir...
perkabaran tentang kehamilan rakan-rakan....
aku terus teruji....
Aku percaya kepadaMu ya Allah.....setiap yang kau kurniakan,
penuh dengan seribu rahsia....

No comments:

Post a Comment