Wednesday, January 12, 2011

Meeting...terus ke Siam

pic from hp express music : perjalanan ke Jitra

Memandangkan sejak akhir-akhir ni terlalu banyak perkara yang nak diceritakan, dan banyak benda yang nak di settlekan sampai terlupa plak aku nak story pasal Meeting Perancangan Bahagian yang aku hadiri di Jitra, Kedah...

Secara specialnya, tetiba unit aku di pilih utk join meeting ni paahal yang datang meeting ni semua pegawai-pegawai je...(aku ni kuli je) walaupun badan x bpe sihat, kene pegi jugak. Perjalanan meeting adalah seperti biasa dan aku di sana mcm xde makne je..hahaha. Mesti korang pun boring duk dengar aku citer mesti selalunya pasal meeting...nak wat mcm mn kan....dah diaorg ni suka sgt meeting, aku hanya menurut perintah je.
pic from hp express music : Menginap di Darulaman Suite

Kat atas ni la tempat penginapan kitaorang..kira ok la...makanannya biasa je, tapi payah bila time hujan sebab cafe dia kat tempat lain...laluan dari bangunan ni ke tempat makan mmg xde atap...
Mesti korang penah rasakan mcm mn bila kene attend meeting.....bosan je....aku taip entry ni pun masa meeting sedang berjalan di Genting Highland....see? meeting lagi...aku dengan meeting memang tersangat sinonim.
Berbalik apa yang jadi pada meeting kat Jitra tu, pertama kalinya meeting ni habis awal...so bos bagi pelepasan la utk g jenjalan. So apa lagi, ajak driver g Bukit Kayu Hitam...sempadan Thai.

pic from hp express music : perjalanan balik ke Malaysia. Ekpose tangan encik Izuan

Perjalanan dari Jitra ke Bukit Kayu Hitam di mana pintu masuk ke negara Thailand hanya 15 minit je. Masuk memang senang, cepat, express....tapi masa nak balik jammed...

pic from hp express music : perjalanan balik ke Malaysia
Tengoklah keadaan kenderaan yang nak masuk ke Malaysia.

Walaupun xde bajet utk berbelanja dalam bahasa berhemah...atau memboroskan diri dalam bahasa yang lebih bombastik....yang pasti duit aku tetap mengalir.Huh!
Apa yang nak dibeli sgt pun kat sana...barang siam, apa kelas kan...?
Aku peduli apa kan...aku ni bukan la yang mengutamakan sangat tentang brand....janji aku suka. So nak tahu apa yang aku shopping kan....mesti korang kutuk-kutuk aku kan....x kesah, x ambik hati pun...aku yang bayar...hehehehe

Jersi
Ada 3 helai...ni yang satu Adidas nye....jalan-jalan teringat plak kat enCik hubby. 3G dengan dia, tanya nak jersi tak...enCik hubby pun suruh cari MU...beli 2 sebab dia punye satu aku nye satu...tapi lupa plak nak ambik gambar...

pic from hp express music
Perfume Estee Lauder & Tuala
Perfume ni sah-sah le x ori...tapi aku beli jugak...apasal? Sebab x de duit nak beli yang ori...hahaha....Tapi klu korang nak tahu, bab-bab barang Siam ni diaorg ciplak memang sejibik sama....memang kalau tengok macam ori la....so harga yang ori RM 250 utk 50ml tapi aku beli hanya RM 35 untuk yang ciplak...baunya tetap wangi...may be x tahan lama je. Anyway, its ok la sebab aku bukan busuk pun...hehehe.
Tuala kat sini pun ada, tapi bila tengok tuala ni terus teringat tuala nak ganti baru. Dengan ketebalan yang memuaskan dan begitu juga dengan saiz yang mengikut piawaian yang dikehendaki, so beli!


Toto-norita
Ni je xde gambar, lupa. Apapun toto ni tebal beb...corak rimau bintang lagi. Sangat suka! Anyway harga kat Malaysia mau la cecah RM1++ kn, ni Siam mari RM40 je. Aku beli la senang kalau-kalau ada family nak datang...yang ada tu x cukup mantop.

Time membeli memang best, tapi bila time nak balik que nak lalu imigresen punya la panjang....berkampung la kami kat dalam van tu...ramai rupanya yang keluar masuk sempadan ni..Sib baik lah sampai pun dah lewat sbb meeting habis petang...so kedai byk yang dah tutup...kalau x lagi banyak le pelaburan aku kat sini.....

No comments:

Post a Comment