Tuesday, March 1, 2011

Cakap enCik Hubby



Memandangkan kes semlm aku terkajut terkaku terkelu dengan offer yang tidak di sangka....
Aku pun meluahkannya kepada enCik hubby...
enCik hubby pun terkejut juga...tapi dia nampak hepi...asyik sebut pasal baby je...
Aku tahu, jauh di sudut hatinya dia sangat menginginkan anak kecil...aku jadi serba salah....
Bila aku nyatakan apa yang terpahat di hati aku....enCik hubby hanya menyatakan....

"...besar pahalanya kita membela anak ini dan nabi muhammad juga ada mengambil anak angkat. Ini merupakan salah satu sunah nabi jugak"

"...mana la tahu, dengan hadirnya anak kecil ini nanti akan bermulanya rezeki yang melimpah buat kita....siapa tahu kan"

" selain tu, dapat la mengisi kekosongan kita....kerana itulah sejak hujung tahun lalu hidup kita dikelilingi dengan ramai baby-baby dan yang paling latest baby kat SACC Mall yang duk tercapuk-capuk kat belakang sayang tu..."

Si Ibu pula berkata...ibu mana yang tidak sayangkan anaknya yang telah dikandung selama 9 bulan....tapi kami x mampu untuk menjagakannya....kami x mintak apa-apa bayaran. Hanya untuk menjaga anak ini dengan baik....dan hubungan kita x putus sampai bila-bila....

terkadang rasa lega...terkadang fikiran diganggu kembali.....
Aku mohon petunjuk.....Solat Istiqarah....jalan terbaik.....

No comments:

Post a Comment