Friday, July 8, 2011

Kengkawan IAT dalam ingatan...

....hari akhir aku di IAT....
Mengemas pastition sejak pagi...menyiapkan serahan tugas...semuanya kene settle awal....sebab enCik hubby kata kalau boleh nak gerak awal...
Siap punya siap..benda lain dah siap, tiba time nak copy balik semua benda dapat PC jadi lambat
Maklumlah banyak benda kat dalam PC aku tuh....sambil menunggu, sambil mengangkut barang masuk dalam kereta. kereta pun dah macam kereta apa je...penuh, sepadat padatnya....

Setelah semua selesai..tibalah giliran untuk bersalam, salaman.....aku rasa ok kut...sebab kat sini pun xde yang begitu rapat denganku...tapi apa jadi??? Aku tetap menitiskan air mata walaupun bukan macam hujan ribut...renyai tu tetap ada....

Di tangga aku ketermu dengan Ina - dia meluru untuk bersalam dengan aku...katanya dia nak berjumpa dengan enCik Zaimi & x tahu bila akan keluar dari biliknya...lantas berlakulah adengan yang sangat jujur... Walaupun selama ini aku tidak rapat dengan Ina, namun kami penah pegi kelas Make-up sama-sama...

Pernah jua meluahkan rasa dalam masalah keje harian....
Lagi dipandang mata, lagi luluh rasa hati....lagi banyak kata-kata yang dikeluarkan....lagi sebak menusuk kalbu....Apapun, akak harap Ina akan terus cekal dengan keje-keje di sana....walaupun Ina nampak lasak hakikatnya jiwa Ina sangat murni.....

Buat Yuyun dan Niza....jaga baby kalian baik-baik erk...terpandang anak-anak kalian bagaikan memandang anak aku yang juga seusia dengan mereka....kita pernah mengandung bersama-sama...namun akak tidak dapat melalui detik2 melahirkannya.....Jaga diri baik-baik...jangan lupa akak kat sini....
Semasa hari persandingan Yuyun...(yang tudung pink tu abaikan ek)

Ini Niza n baby gurl dia.....
Ita...kawan yang baru je dikenali...Ita hadir di kala saat akhir akak berada di sana...
Kalau tidak mungkin kita akan jadi kawan rapat di antara kawan-kawan yang lain....
Terima kasihlah sebab sudi berkawan dengan akak yang tidak seberapanya....
Akak ni x le seistimewa mana, namun akak rasa x kisah dari mana orang yang akan datang..siapa dia, dari mana asal usulnya....kita harus melayannya sebaik mungkin. Terima kasih atas pemberian Ita pada akak...suka sangat-sangat!...nanti kalau dah buat baju, akak buh kat blog ni ek...
Pesan akak, moga dapat tabahkan hati & cekal dalam melalui hari-hari di sana....jangan ibaratkan ia sebagai NERAKA....ia hanya bara cuma...hehehe

Zif & Famy ....akak x dapat jumpa kalian berdua di saat hari akhir akak di sana....
Terima kasih kerana sudi menceriakan harian akak di sana....i will missed u alls....
Tak de lagai nak dengar korang gaduh-gaduh....jeritan-jeritan....
Walaupun akak ni jauh tua dari korang...namun xde jurang antara kita...best best

Bagi semua yang tidak dapat disenaraikan di sini...best of luck buat u alls ....
Kenangan pahit manis xkan dilupakan...tempat jatuh lagi dikenang, inikan tempat menimba pengalaman....
Terima kasih juga hadiah-hadiah yang diberikan tu....
Ingatkan xde yang sudi nak bagi....rupanya, ada jugak...mekasih la banyak2...
Masa beri 'ucapan'....

Hadiah daripada semua staff IAT HQ...disampaikan oleh En Saiful Sadri

Jamuan pada hari itu

Razzif adalah orang pertama yang menurunkan tanda tangan di belakang frame yasin tadi...
Jamuan perpisahan aku dan Murni dijalankan 2minggu lebih awal dari tarikh akhir aku berada di sana. Majlis ini dijalankan sekali sebab Murni akan bertukar ke Gunung Jerai pada 15hb....jd untuk menjimatkan kos, disekalikan la. Baru meriah!

Dalam masa 2 minggu lagi tu, ada yang memberi hadiah personal kepada aku....Yuyun dan Kamaliah menghadiahkan shawl, Ina kad dan bear kecik...Ita...kain sutera..., Niza - tabung kucing, kak yong bagi macam2...ada blause, buku note...paling dasyat pembalut hadiah. Kak yong bagi punyalah banyak. Berat giler...apapaun thanks u all....walaupun kekadang rasa diri macam xdipeduli, rupanya kewujudan aku masih dirasai.....

No comments:

Post a Comment