Monday, July 4, 2011

Report Duty @TEMAN

1 Julai ari tu sepatutnya aku lapor diri kat tempat baru...tapi apa yang jadi???
Aku just tengok2 tempat keje aku...belek-belek PC...mengemas sket....pastu menonong...skali skala curik tengok FB...hehehe....sib baik ari Jumaat, so masa x bpae panjang sangat....tengahri balik umah sewa..
Nak negmas la sket2...selagi ada masa terluang...
Petangnya pun macam tu...adakah rutin harianku begini jerrr????
Aku xleh nak wat report duty lagi sebab bos-bos pada Jumaat lalu tersangat bz sebab ada meeting kanan....
So berlambak la bos-bos dari HQ turun sini....
Jumpa PFN Negeri pun dia just kata...'nanti la yerk...'...
Dengan itu, aku dan enCik hubby rasa macam baru daftar as s student praktikal or baru je 1st time report duty...

Suasana kat sini sangat berbeza daripada tempat keje lama...(macam kuar dari company lain je padahal tukar tempat je)..kalau kat Cawangan PP dulu, riuh sekampung kai! Dengan jeritan...latahan...gelak ketawa dan x lepas juga dengan bunyi-bunyi sedawa...huahua, rindu plak dengan situasi tu....
Kalau bersedawa tu di gelar sebagai 'haiwan peliharaan' yang berbunyi...
Bunyi telefon jugak bering-dering x sudah...
Tapi kat sini...memang sunyi sepi....yang pasang lagu pun xde....
Tak tau le kalau-kalau bos xkasi...dan dengan selamba nya aku membunyikan PC ku....bosan siut!

ERMMM....tempat duk pun x tentu lagi sebab dengarnya ada re-structure balik...
Sambil-sambil tu berangan la pasal beli rumah baru...
Siap la cari photo-photo kat internet ni utk dijadikan sebagai panduan....siap update blog....selagi ada masa untuk update. Nanti dah xleh update...ntah bila-bila plak nak update kan....
Masuk hari kedua pun macam 'dejavu' plak...macam perkara yang sama je berulang kembali....
Xde la banyak benda yang dapat aku citer kan disini...
Cuma wat masa ni memang aku kenal jugak orang-orang di sini sebab sebelum ni pun pernah jumpa kan.
Tambahan plak sebelum ni pun aku penah keje kat sini kan....
Cuma sekarang misi aku yang pertama nak kemaskan rumah secepat mungkin....
...dan satu lagi tu...ermmmmm....projek mega!

No comments:

Post a Comment