Wednesday, July 6, 2011

Kerja Pertama ku di sini....

Setelah beberapa hari aku di sini melengu....
Akhirnya aku diberi tugas...hehehe, bukan tugas rasmi pun....Aku di minta untuk menjadi repotuer untuk Taklimat Bersama Adun-adun semalam. Selalunya yang wat kerja-kerja ni AE je...mentang-mentang la aku penah jadi AE untuk setahun, memang dasar ambik kesempatan! Huhuhu....
Jadi...buat je la dari xde wat pe kan....
Tiada sebarang fornmat...jadi dengan bebas aku menyiapkan tugasan ini....sekurang kurangnya aku tahu akan perkembangan di sini....
Pertama kali masuk dewan bankuet...perg! Cantik tu....siap boleh wat kenduri kawen kat sini....serius cantek! Nanti-nanti aku dapatkan gambarnya...promote sket....
Dewan ni blh di sewa oleh sesapa saja untuk jalankan apa-apa program yang bersesuaian.....

Tak lama lepas tu, enCik hubby plak mintak tolong siapkan program yang dijalankan pada Isnin lalu untuk ditampalkan pada papan kenyataan...Program Lelongan Ruminan. 1st time dengar perkataan tu tau!
Mesti korang tertanyakan apa benda tu.....

*
*
*
*
*
*
*
nah kau!


Lembu-lembu ni la yang nak dilelong.....
Gambar di atas agak tidak senonoh, namun kita ambik yang baiknye....lembu pun tahu beratur leklok...
Manusia...ermmm nak suh beratur....merusuh jadinya. Contoh terbaik nak masuk tengok final Maharaja Lawak dengan ABPBH 2010 yang lalu.....giler bertengat! (kuar dah bahasa perak)....ada yang x faham, sila hubungi saya.....
Gambar di ambil oleh enCik hubby. Dia bagaikan dapat keje ni je. Apa yang aku harapkan aku tidak dibawah pengurusan negeri tetapi di bawah pengurusan teman, Sebab ada jugak dengar-dengar bawah akan berlaku rombakan setelah TEMAN dibawah PFN Negeri..... (oit, silap ke tajuk lain plak).
Anyway dari gambar di atas aku kene susun leklok utk dijadikan satu maklumat tentang program tersebut. So buat je la...tapi Pegawai Tadbir ada tanya...'dulu awak di HQ bawah IAT kan....biasa x wat promosi?'
adoyai, aku banyak bahagian reporting..tetiba nak wat promosi...ermmmmm
xpe la tgu arahan je la.....tapi kalau aku preggy so sorry la nak wat keje berat-berat.....
ok ok ok lah...mengantuk hingga menjilat jariiii.....jumpa lagi next entry....
xde entry menarik sbb photo dlm pendrive lain....
pendrive masih dlm kotak sebab.....semua alatan perjabat x bawak lagi naik kat work station aku ni.....

2 comments:

  1. eh comel la lembu beratur..hihihi

    ReplyDelete
  2. hehehe......lembu-lembunya besar....lelongan dibuat setiap Isnin minggu pertanma setiap bulan...

    ReplyDelete