Monday, July 12, 2010

ALAMAK! "S' ke "L"..mcm mana leh jadi mcm ni???

Hai morning semua...morning ila..anyway Sabtu lepas jenjalan la kat shopping mall kat Bandar Baru Sg Buloh. Mcm2 benda yang menarik perhatian..tapi duit dah kontang ni...sbb bulan ni byk duit dihabiskan dengan ubat-ubatan...maklum la ...health concern kata orang...
Sambil jalan-jalan tu, mmg nak cari seluar sbb setelah sekian lama tidak membeli seluar, selalu yg lama semua dah xleh pakai...pasal apa? Pasal perut dah besar...! Ayoo...sejak abortion kali ke 3 ni perut aku menjadi-jadi besarnya..sampai orang pun tegur. Malas ar nk jwb sbb org selalu kata xde anak pun perut besar. Orang ni semuanya nak jaga..hal orang lain pun sebok nk ambil tahu...

Sampai-sampai jumpe mesin timbang berat. Apa lagi mmg ari tu timbang kat umh dlm 50.5kg..so dah trun la sket...dr mengandung ari tu 51.8kg. Dengan bangganya nak timbang diriku ini setelah mengamalkan pemakanan seperti mana yang telah di sarankan oleh doktor. JENG JENG JENG...pooodaaah!!! 52.8kg!!!! Tolonglah...mcm mn leh naik mcm tuh...???? Mmg x puas hati....sedey pun ada sbb aku dah kurangkan mkn...mkn sayur byk..minum byk...last2 ni la resaultnya. Alamak letihla mcm ni....Mood sedikit terjejas....
Pegi la satu kedai ni, nmpk la seluar slack hitam..tgk punye tgk...ok la tapi saiz 'L'...try la mintak 'M' sbb sebelum ni aku pakai 'S' so may be berat pun dah naik saiz pun naik la kan....sales girl tu suh la try dlu L sbb dia nk cr saiz M dlu....masuk la fitting room. Bila pakai, muat-muat jerk. Adoyai..rupa-rupanya kini aku telah bersaiz L....sape blh tlh aku nih...xleh terima hakikat. Dlunya org sering menggelar aku bdk kecik...la ni kecik lagi ker????

Walaupun hati kecewa dgn apa yg berlaku pada diri aku ni, aku tetap nak beli seluar ni sbb sememangnya aku dah xde sluar....Apa yang patut aku buat...at last, nk tahan mkn lagi rsnya payah sbb skrg ni pun mkn dah kurang. May be aku bleh kurangkan mkn mlm....dan suka x suka aku kene wat excersice la jawabnya.....iLa..u can do it beb!

No comments:

Post a Comment