Monday, July 12, 2010

Pagi yang serba x kena

Ermmmm...tido x lena..ntah apasal. Nyamuk pulak menyerang aku. Apahal, semuanya serba x kena....baru nak tetido balik dah jam bunyi. Bangun mcm biasa dan siap mcm biasa. Tapi ari ni my hubby bangun awal...sbb dia g tgk bola dari kul 2.00pagi tadi. So ntah apasal aku rs mcm aku je yang siap lambat, padahal bila tgk jam biasa je. Pasal hubby aku yg siap awal pun terasa tekanannya...aku blum trun dr bilik, kedengaran sudah enjin kereta..apahal cepatnya...turun-turun tgk beg aku dah xde. Hubby aku dah bwk masuk kater...

Kain batik xmasuk lagi...air x bubuh lagi...charger x masukkan lagi...mana stokin aku??? My hubby duk lepak kat luar, aku suh dia masuk...tnya mn stokin...charger nk buat apa....ish ish bdn dah mula berpeluh la....semuanya main campak je. Kucni pintu grail, mcm pelik je nape mangga kat situ lain. Selalunya mangga tu kat pagar...ermmm may be dah tukar la sbb aku ni mmg x suka mangga pagar tu...sbb dia gile! Bila nk kunci pagar pulak, tetiba xde mangga...bila tnya hubby aku yg dah terduduk jerk kat dlm kater tu...
Hubby : ' Mangga yang ada kat kunci....'
Bila tgk...mangga tu dah buh kat pintu...hbs tu mn mangga lagi satu...
Hubby : ' Mangga tu ada kat slak pintu dalam'....fuhhh angin satu badan...mana x nye kene bukak balik pintu. Ada plak yang rajin nak letak kat dalam...xpenah-penah buh kat dalam...

Lastnya hubby aku yang bukak semuanya sbb dia pun may be dah tgk angin wife dia ni dahx bpr nk ok...aku duk dlm kater...Dalam perjalanan lebih kurang 10minit, tetiba otak ni terpikir...memory card??? Alamak, memory card confirm xde...sbb memory card tu ada kat dlm sarung camera canon! Hish! Nk ambik gbr pe dia mcm ni....Hubby aku plak mcm menyalahkan aku.
Hubby : ' Kan abang dah bagi semuanya kat sayang..'
Aku : ' Memang la dah bagi...tp kan sayang dah bgtau ari tu memory card yg satu lagi tu ada kat dlm sarung camera canon...tu la lain kali kalau keluarkan, masukkan balik kat tmpt dia. Jgn letak merata-rata...selalunya mcm ni la....'

Mmg dah selalu aku tegur psl letak barang ni...tp xde pun yg nk ambik serius benda ni...mula la aku bengang. Beg aku xdan masuk pe dah hilang. Hubby aku kata dia nak tlg...mmg betul, x salah tapi tnya la dlu...sekurang kurangnya aku siapkan semua. Ni x sempat nk buat apa, enjin kater dah berderau..beg dah hilang...semua benda x leh nk masukkan....
Sepanjang perjalanan x berckp apa2....pasal apa ntah!
Ermmm....smpi opis...bukak beg masukkan kain batik dgn file...tgk ada something bunjutan..apa tu...hubby aku kata,'lens'...sape suh bukak, aku bukan pandai pasang...tetiba je hubby aku bersuara "Kang abang pasang la..membebel je dr tadi"....mmg geram je hati ni dgr dia ckp mcm tu..aku tau berdosa klu aku menjawab...tetapi aku pun x tahu adakah itu satu hasutan syaitan ataupun kehendak aku sendiri...."biarlah...ada mulut bebellah..." masing-masing berjalan dengan arah yang berbeza...apa la yg x kena dgn pagi ni....
dAh la nk pegi cameron meninggalkan hubby aku selama 3 hari...sepatutnya semua ni x patut jadi....abang, maafkan sayang. Bukan sayang terniat untuk menyalahkan abang...tp sayang cuba nk buat semua tu seperti yang di rancangkan....tetiba jadi spoi....maafkan sayang ek, sayang sayang abang...may be emosi yang tidak stabil semua jadi haru biru...

No comments:

Post a Comment