Wednesday, July 21, 2010

Terimbau Satu Ketika Dulu



Dah 2 hari dah aku bersembang dengan dia...ops! Dia tu sape...? Dia tu adalah seorang kawan lama aku yang aku kenali hanya kerana hal kerja. Setelah sekian lama kitaorang menyepi, xtau nape...may be sebab masing-masing dah kawin kut...dan masing-masing bz dgn keje hari-hari pun banyak...xpenah sudah,....

Dalam wat-wat keje tu kekadang boring jgkkan...smpi tepu dah otak ni duk pikir hal keje je. So tetiba dia menyapa kat YM..ermm...so far ok la ada la kwn bersembang, berkongsi cerita kosong...dalam pada tu terkenang jgk la masa dulu-dulu...kekdg mengenang perkara yang lalu ni seronok jugak. Sebab apa? Sebab ia dah jadi satu kenangan...bila dah jadi kenangan ni, dah jadi perkara yang 'abstrak'...betul ke? Silap kut...aku nk ckp tp xde perkataan yang terlintas lagi utk disesuaikan dgn apa yg aku maksudkan....
Ye la..dulu-dulu before aku menjadi isteri kepada suami ku...wwah, hehehe...kitaorang ni selalu gak le gaduh-gaduh...dan still semalam dia masih kata aku ni DEGIL??? Aku tnya hubby aku, dia kata ada la sikit..kuangkuangkuang.

Ermm...ops, jgn risau k..hubby aku tau pasal aku dgn dia ni...than dia tahu sape isteri dia. So jgn ada lak yang wat spekulasi. Utk menarikkan lagi cerita, sebelum aku kenali hubby aku ni, antara aku dgn dia ni nyaris-nyaris x couple...mula-mula kenal pasal keje....pastu bleh jadi member. Tapi x sangka rupa-rupanya dia dah bertunang...may be memang bukan jodoh kitaorang. Sebab Allah tu yang nyatakan ketentuan bahawa 'aku tercipta untuk suamiku'....tp ada la sitcom-sitcom trajis....saat aku pula bertunang dgn suami ku...1st time berjumpa di Langkawi, Vistana Hotel pasal ada meeting. Ingt lagi tak lagu 'Aku tanpa cintamu'...lagu 'antara gadi'...lagu ni la dia bluetooth kat aku...hahaha..kenangan tu.

Ha??? Nk tahu sape...aku ckp pasal awak la Yusuf! Hehehe...cite awak masuk blog saya....walaupun kitaorang xde jodoh, kitaorang x penah perang smpi guna bom...sbb semua nya dlm keadaan stabil...profesional la beb! Huhuhu. Anyway sekarang diapun dah bahagian dengan wife dia...dah ada anak yang comel. Moga dia terus bahagia bersama keluarga dia dan insan-insan yang dia sayangi. Aku mendoakannya....aku dan hubby aku? Kitaorg still honeymoon lagi. Allah swt tu dah letakkan ketentuan yang baik utk kita, dan kita perlu redha terima segalanya kerana DIA saja maha mengetahui....apapun aku bahagia dengan apa yang aku ada kini....

p/s : apa kaitan gambar yayau dgn coretan kali ini??? ntah...tp naluri aku rasa sesuai...dan dia comel.....

No comments:

Post a Comment