Monday, July 19, 2010

Terkenang-kenang Uptown


Hujung minggu lalu habiskan cuti di rumah mertua...asalnya pasal hubby aku nak main futsal di Sri Gombak. So nak ulang alik dr Sg Buloh jauh. bermalam je la kat umh mertua...Ari Sabtu malam tu, aku teringin sesgt nk makan kek...kek apa, of course Kek Secret Recipe Coklat Brownies....huuuiiisshhh sedapnye....ha, jgn salah anggap pulak...aku bukan pregnant ek...sbb dah lama aku x mkn kek, kek ni salah satu kegemaran aku la...sesapa pun tahu. Cuma sejak akhir2 ni doktor mintak kurangkan makan benda2 manis....baik! Saya menurut perintah....
Memandangkan xdpt kek...emosi mulalah merajuk...xmau mkn nasi..nanti gemuk. Tetiba ibu mertua ku kata 'fadil bawa la ila makan luar, adik pun nk mkn steak ni..' memang mls nk kuar sbnrnya tapi perut lapar...
Malam tu pekena la chicken chop...xhbs pun sbb perut dah masuk angin, sebu rasanya...mmg selalu diaorg kata uptown ni happening...tapi aku mmg x penah pegi sbb abah kata jam 10-11 baru diaorg bukak...so xlarat ar nak tunggu. Malam tu aku jalan di situ 9.30 mlm dah ok dah..nape nak kene tunggu dini hari...huh...mcm biasa, bajet xde pun. Jalan2 tgk2....tgk tu..ok bleh tahan lagi. Tetiba terpndg la pulak 1 2 baju...cantek arr...teringin nyer....tp duit xde, ala RM25 jerk....eh beg....beg pulak dah....teruk ila ni, bahaya bawak tempat2 mcm tu...xambik gbr pulak benda2 ni. Klu x bleh gak wat pengubat rindu...huhuhu....
Sehingga hari ni aku masih terkenang-kenangkan benda2 tu....adakah aku akan dapat membelinya??? Sebab selalunya bila time nk beli, time tu la benda tu dah xde stok...dah dibeli orang....bila gaji nak masuk ni????arrgghh tolong...HISTERIKA aku.....nak ...

No comments:

Post a Comment