Tuesday, August 24, 2010

Jejak Tanah Mahsuri : Jumpe Helang Lagi

Salam 1 Malaysia Semua....

Sebenarnya aku telahpun ke Langkawi bersama En Ahmad Fadzil pada Julai lalu..ni kiranya terlambat la sket...byk sgt benda nak kene buat ni....paling2 leceh bila nk transfer gbr...mana x nye, balik keje mula la bz dgn keje2 umh...wat itu ini..bulan pose ni lagi la, cpt benor rs ms tu berjalan... So segala aktiviti adalah sgt terhad...
Wokeh, sblum aku melalut dgn citer2 rungutan aku yang lain....meh la aku citer sket psl aku blh 'ter' ke Langkawi...Asalnya ke Langkawi ni psl hal keje En Ahmad Fadzil yang kene duty utk satu kursus...selalunya mmg mcm gini la...dia g keje, aku ni menompang tu
an utk berjalan...(ikut keadaan kalau2 dpt bilik sorang aku ikut lah)...So kali ni ke Langkawi...mula x nk ikut, tetiba rs xmau kene tinggal plak..apalagi, kemas brg.Jom pegi! Tapi masalahnya, pergi tanpa perancangan ni samalah mcm berdayung tp xde layar nye...huhuhu. Ok ke aku punye madah bermasalah tu???

Mana x nye, nk pegi ni kene plan..klu x plan xde la sebarang peruntukan utk ke sana. Dgn itu, apa yang ada je la jadi mangsa keadaan. Apapun bgus jgk aku ke sana memandangkan terlalu byk sgt benda2 serabut datang sejak thun 2010 ni..so ni la br nak bercuti...
Walaupun pergerakan aku terhad...tp ok la sbb xde la byk sgt duit hbs...
Shopping??? Itu adalah terapi terbaik utk aku...walaupun terkadang may be akan memudaratkan segala organ2 dlm tubuh ni....
Ada la beli sket2...xbeli kang nyesal plak... meh tgk apa yang aku beli...
*
*
*
Beg...mmg byk beg dah, tp nk yg kecik mcm gini sbb klu outstation kejap2 (ala..gambar terlupa ambik la...sowy)

Coklat : ni bukan semua aku punye...ada setengah nyah kirim, mak kirim, ibu mertua..adik ipar...so nk nmpkkan cantek..kumpulkan la...

Kain Batik : aku mmg xleh tgk kain batek...berkenan je..mmg byk bj aku yg combine dgn kain batik...nk pakai kat umh, sayang plak tgk cantek...di mata aku la...

Baju xde dlm gbr: Bukan bj ni jd pilihan, baju lain...tapi mahal sgt. Sedey, smpi rini msih terkenang-kenangkan baju tu...tu la lain kali jgn jenjalan xde bajet. ni la azabnye....
Aksesori iLa : Haha....ni bukan promosi handphone ek. Hp pun murah je, x mampu nk beli iPhone..walaupun tu yg di idamkan...benda ni sblum ni aku hadiahkan utk opismate aku. Tetiba aku plak nyesal x buat utk diri sendiri. Bila jumpe, excited la buat...xtnya harga pun...last2 bila siap katanya RM21...uish! terkejut gak aku...sbb sblum ni buat x smpi 10 hengget pun...byr je la, nk kata apa kan...tapi bila org tgk, org suke...bila org suke, aku lagi suke..mmg aku suke benda yg ghelip-ghelip ni (liplap)....


Lokasi seterusnya...bergambar...bila time nk bergambar mesti ada je slack, tetiba bateri week, charger x bawak....heart attack dibuatnya kau...so xde la gbr byk mn pun...janji ada HELANG. Bukti aku di tanah Mahsuri....(photo in coming)

Apapun akan datang aku akan datang lagi utk bercuti semata...nk naik kabel car...g under water world...makan2....g makam mahsuri...padang maksirat...Hj Ismail group..aik, ni tmpt shopping...


No comments:

Post a Comment