Tuesday, August 3, 2010

Sekali Sekala Rasa Nak Memberontak Plak

Sejak dua menjak masuk opis selepas melepak kat Bumi Mahsuri last week, jiwa ni mcm nak memberontak jerk. Tajuk-tajuk leteran aku pun panjang je...mana x nye, rasa malas teramat bila balik opis nak wat keje. Nak cari mood untuk wat keje pun berhari-hari. Salah ke bercuti..? Selalunya org kata lps bercuti dpt mood baru dan kreativiti bekerja akan meningkat? Pada aku? Apa yang terjadi...kreativiti tu may be yang aku sokong..haha. Sebab aku memang sgt2 berkreativiti bila bab2 protes hal-hal keje ni...huhuhu...semua kejer2 Laporan dah diletakkan dibahu aku....kiranya bahu aku ni byk sgt la data-data...so sepanjang bulan aktiviti aku akan dipenuhi dengan analisis, perincian, key-in....taip-taip...print sana sini...send email sana sini...kemaskini file utk data-data tu....kejenye ada 4 report secara kasarnya...

Laporan Bulanan
Laporan Perincian Aktiviti Negeri
Laporan Status Perbelanjaan
Laporan Perkhidmatan IAT

So kalau dibahagikan, setiap satu ada masa utk satu minggu....nak kumpul, nak key-in...nak wat rumusan, nak print dan masuk fail...korang cakap senang la, buat tgk mcm mn....
Dengan itu hari ini aku telah menulis satu benda di kertas berwarna HIJAU...hahaa kalau warning warna MERAH kan...ni kira panggilan pertama la ni...kita kasik kaler hijo...apa yang aku tulis????
1 BULAN...ITU INI BEGITU BEGINI....tajuknya....
Minggu 1 - wat report bulanan cawangan
Minggu 2 - wat report perincian negeri
Minggu 3 - wat report status perbelanjaan cawangan
Minggu 4 - wat report perkhidmatan IAT...

yang palin SENTAP SKET ada footer tu....aku buh TOLONG JANGAN KACAU SAYA, SAYA ADA BANYKA KEJE NAK KENE SETTELKAN. SAYA X SUKA KEJE SAYA TERGENDALA NANTI ORANG LAIN GAK MARAH....
Hahahahuhuhuhehehe...tu la rintihan aku pepagi ni....ye la, aku sgt2 fokus pada keje aku...tp bila tgh wat keje ada org suh wat benda2 lain yang boleh mengganggu gugat keje aku....tu yang paling2 aku benci...harap respect sket dgn kreadibiliti aku k....
huhu...iLa dah bagi warning tu

No comments:

Post a Comment