Monday, August 9, 2010

Kiranya Kenyataan Itu Untuk aku..maafkan aku


Assalamualaikum...hurmm...sejak sejak 2 menjak ni selalunya leteran aku ni berkaitan dgn emosi yang leleh-leleh....bukan nak membuka masalah sendiri atau nak menceritakan hal orang lain...tapi hanya untuk meluahkan apa yang terbuku di benak hati ni...kalau ckp pun karang ada yg salah faham...ada yg tambah2 citer dan terus ada pihak lain plak ada yang xpuas hatikan. So memandangkan ni blog aku...aku yang punye dan suka hati aku le nak tulis apa kan...dan kalau2 la ada yang terbuka, terbaca, tertengok ni...fahamkan la apa yang aku nak katakan...may be juga apa yang akan aku luahkan ni boleh meredakan suasana yang mungkin berlakunya sedikit kusut...

Kesahnya terjadi di Grand Season Hotel pada minggu lalu...wat apa aku kat sana?? Sbb ada bengkel manual penyemakan semula SOP 1 Malaysia Best dan Mesyuarat Bhgn IAt bersama PKA Negeri...padahal untuk 1 Malaysia Best ni aku x terlibatpun...tp just utk makluman sbb nti nama je 1 Bahagian tapi x tau pape plak...agak membosankan jugak, letih sbb program sampai larut malam.

So benda ngenarut ni may be berlaku sbb aku ni terpikir plak hal2 bdk2 praktikal ni....Saja la mulut ni gatal nak bagi cadangan & x tau plak apa yang keluar atas niat yg suci murni ni dah disalah tafsirkan....aku tengok bebudak praktikal ni duk kira sticker 1 Malaysia Best je hari2...kesian gak la kat diaorg coz nanti apa la yang nk dituliskan kat report praktikal diaorg nanti. So why not diaorang tukar-tukar dgn orang lain...so nanti adalah aktiviti silih berganti dan ada la benda nak tulis kat laporan diaorang nanti. Paling-paling tidak pun just buat sesi pagi..petang wat keje lain...bukan xleh buat, bukan x leh tolong...tp korang tu bukan di bayar gaji pun. Korang praktikal ni utk belajar dan cari pengalaman...xsalah nak tolong...tp kene pikir jugak motif korang dihantar untuk latihan praktikal ni untuk apa....

Apapun akux tau la kalau2 cadangan aku tu membuatkan diaorg salah tafsir....atau ada penambahan citer ke...jsut itu satu cadangan kalau x mau ikut terpulanglah...so dr itu, diaorg mcm x mau ckp dah dgn aku....terasa la jgk tempiasnya...tp xkesahlah sbb aku rs apa yang aku ckp tu betul...aku ckp pun bukan nada marah or menghasut ke...xde niat nk sabotaj ke...just tu satu cadangan, aku pun penah praktikal gak...kalau wat benda2 tu aku sendiri x tau nak tulis apa kat laporan tu.
Tu baru satu...nak jadikan lg satu bala yang tertimpa pd aku...pasal Razif nak g toilet...Kamaliah mintak la bdk praktikal ni ganti..dia x mau, disuruh aku plak...aku mmg x larat masa tu...SORRY TO SAY...AKU MMG X LARAT SEBAB PERUT AKU TENGAH MEMULAS (PERIOD 1st DAY)...last2nya tunggu Razif g toilet dlu. Lps rest minum pagi...Pengarah kitaorang suh la Razif masukkan file dlm laptop...Razif maklumkan pada Pengarah kitaorang untuk menggantikan dia utk buat semua keje tu...tp dia xdgr...so aku ni baik hati sesangat dan tolong kuatkan 'mintak tolonglah budak praktikal buat, kalau x diaorg datang sini xde keje la'....statement ni jugak membuat kan aku dihina....niat aku nak membantu apa yg Razif cakapkan...dan secara logiknya, betul juga kata Razif..kalau diaorg x fungsi utk dtg, wat pe bawak....lagipun kalau kita bawak bdk praktikal ni sbnrnya besar tanggungjawab kita...kalau jadi pape kita le yang kene tanggung.

Selepas je tu, tetiba diaorg terus tukar tempat...so skali lagi aku terasa la tempiasnya...petang Jumaat tu Razif mintak aku tgk statement yang kuar kat FB...SEBENARNYA AKU X PASTI & X TAHU STATEMENT TU DITUJUKAN UNTUK SIAPA....DAN APA MOTIFNYA. Tapi disebabkan ada benda yang berlaku di hotel tu...dan ayat yg publish kat situ aku terasa la jugak..sbb mcm ditujukan untuk aku.....
APAPUN aku nak jelaskan kat sini..kalau benar statement tu ditujukan untuk aku...AKU MINTAK MAAF LAH kalau apa yang aku nyatakan utk 2 perkara di atas tu menyentuh perasaan kalian. Namun aku tidak berniat spt mana yang korang anggap. Demi ALLAH....aku tidak mahu mengeruhkan keadaan...lagipun aku lebih berumur..aku redha je la...bukan x nak face 2 face...tp aku x nk memburukkan lagi keadaan dan memperbesarkan lagi isu ni. Ada jgk aku dgr2 bhw ada mulut2 yg menyatakan aku xsiapkan keje (minit meeting)..ma be kerana itu, diaorg marah sgt kat aku..hnya kerana satu perkara orang blh bwk mulut...kalau salah aku yg satu tu org nampak...salah orang lain....
Hal tu jugak aku nak nyatakan...slps meeting tu aku masuk spital sbb abortion...so slps 2 minggu aku duduk di tingkat bawah...hampir 2 bulan...bila meeting seterusnya nak dijalankan, minit tu belum disiapkan lagi...bila aku cari balik note yang aku tulis tu..xtau di mana hilangnya...risau beb! Semua tu keputusan mesyuarat....cari jugak la tp mmg xde sbb aku tulis dlm kertas bukan dalam buku...that why la aku x tau ke mana peginya..so minit tu mmg aku AKUI BAHAWA MINIT MESYUARAT KAT PERANGSANG TU X SIAP SBB CATATANKU HILANG....Maafkan aku....bukan aku sengaja...tp aku xtau nak mereka-reka keputusan tu...
So sape2 yang mempertikaikan benda ni...aku dan terangkan...anyway...dah panjang berjela ni...lastly...untuk semua yang terlibat or tidak...atau seangkatan dengannya...AKU MINTAK MAAF SEKIRANYA AKU NI BERSALAH....DAN YA ALLAH, AMPUNKAN LAH AKU KIRANYA AKU TERSILAP DALAM MENYATAKAN SESUATU....AKU TIDAK SESEMPURNA MANA....dan wujud satu kesedaran...bahawa aku harus fokus pada kehidupan aku, pada En Ahmad Fadzil....dan keluarga...bukan dalam hal orang lain walaupun niat aku suci murni....
Aku tersilap rupanya....maafkan aku...

No comments:

Post a Comment