Thursday, February 3, 2011

Episod 2 : Renungan Terakhir


... telah ada jawapan yang ku nantikan untuk menjawab segala persoalan....
Aku pulangkan baju sweater yang pernah menjadi penawar dikala aku sendirian....
Aku pulangkan setiap utus surat yang pernah dia kirimkan dikala kami berjauhan...
Aku pinta setiap surat...setiap keping gambar-gambar aku....agar aku terus lenyap dari ingatan dia
Aku hanya mampu mengatakan...........
Terima kasih untuk selama ini memberi kebahagiaan seketika buat aku....
Terima kasih atas mengajar aku erti cinta...sayang dan rindu....
terima kasih juga untuk derita yang kau berikan ini sebagai penghujung hubungan kita...

Luncur laju berlalu kereta yang aku pandu di alunkan dengan lagu-lagu jiwa awie....
Tatkala itu air mata ini berjujuran....tanpa henti....
Biarlah tangisan ini di sini saja...bukan untuk di tatapi sesiapa...
Aku kecewa.....di setiap mana sudut perjalananku pasti teringatkan dia ....
Pelbagai ceritanya aku dengari....serba sedikit mengguris perasaan....

Sehinggalah pada Januari 2000...aku di tawarkan untuk memasuki Politeknik Shah Alam
Pemergianku ke sana hanya untuk merawat duka, dan menjauhkan diri darinya...
Dari segala kenangan lama....

Renungan Terkahir

Sebelumnya kau pergi
Renunglah ku di sini....
Kerna mungkin terjadi, kita xkan bersua lagi
Anggaplah pertemuan ini
Mungkin yang terakhir...dan x usah kita kesali
Atas apa yang terjadi

Banyaknya pengorbanan
Telah ku pertaruhkan
Mungkin tiada bermakna telah banyak mengguris rasa
Kerna itu maafkan ku
Kiranya mengganggu ketenangan dalam hidupmu
Yang tak perlu kehadiranku

Dugaan...inikah dugaan untukku
Mimpinya tak seindah mimpi
Hanyalah igauan ngeri
Kau yang pernah ku rindu, mudahnya berlalu
Mengapa begitu berubah laku

Aku menerima salam perpisahan
Segalanya sebagai ingatan
Biarlah impianku kan berlalu
Dengan mu....
next episod...

No comments:

Post a Comment