Monday, February 7, 2011

Episod 3 : Kembali

pic from google

Aku di tawarkan kemasukan ke Politeknik Shah Alam dalam jurusan Kejuruteraan Elektronik Perubatan...bunyi macam menarik je...
Selangkah aku jejaki tanah poli, hatiku berdebar...lantas dipandangan mataku berdiri seorang lelaki yang sangat menyentuh perasaan ini...
Kenapa..mengapa...siapa dia?
Mukanya seakan...tapi mana mungkin.....aku terus cuba utk mengenalinya..
Sehinggalah kami di satukan dalam sebuah kelas....mungkin ada jodoh! hehehe

Bila saat mula menjadi indah...bila saling mula mengenali dengan NAA....
Pasti masa dan jarak akan mencemburui ...
Malam akhir sem, kami makan bersama...bergambar bersama....
Bulan dan bintang menjadi saksi...huhhh...esok segalanya akan berubah
Berjalan beriringan sebelum balik ke kamsis masing-masing
Aku menyerahkan sepucuk surat dan satu barang kenangan untuknya
Apa tandanya....biarlah, aku melayan perasaan sendiri....

Mentari muncul lagi...bersiaplah aku untuk meninggalkan kenangan di sini
NAA menawarkan diri untuk menghantarku ke komuter Batu 3
Di bawa ronda sekeliling poli sebelum aku melangkah pergi...
Berat hati ni nak meninggalkan dia...
Pemergian aku dibekalkan dengan balasan surat dari dia.....

GEMERSIK
Haruskan Ku Luahkan keresahan yang mencengkam
Jiwaku ini kesepian tiada insan yanng tahu
rindu padamu memaut hatiku
Terasa asyik tanpa jemu

Kasihku kau cahaya menerangi kegelapan
Engkaulah bintang menghiasi malam
Engkaulah permata indah sinar yang bergemerlapan
Engkaulah teman kesunyian
Cintamu ku julang
Kasihmu ku junjung
Tiada percintaan yang seagung cintamu
Bukalah tiraimu biarku lerai rindu
Yang telah sekian lamaku pendamkan

Tak bisa lagiku
Oh padamkannya
Datanglah kasih bawalah daku kepadamu

Senandung kerinduan nan gemersik
Tak terungkap bicara kata hanya suara hati
Ku berdoa oh kekasih
Cinta kita kan abadi Tak rela Ku sendiri lagi
bersambung...

No comments:

Post a Comment