Tuesday, February 8, 2011

Episod 6 : Sepi Tanpa CInta

Dia dikenali ramai...dia berkepentingan....
Aku hanya manusia biasa...gadis pinggiran yang masih mencari erti cinta sebenar.
Mengharap kasih pada yang sudi....
Di satu ketika, di saat dia membuka rahsia....antara mereka-mereka yang meminati dia dalam diam. Aku termanggu seketika...ku fikirkan aku adalah satu-satunya insan itu yang rapat & diberi perhatian kepadaku. Rupanya ada sebaliknya.
Aku tidak memaksa kerana aku tidak mahu bintang mula berbiacara lagi...
Walaupun sedikit hati ini merintih, namun ia tidak menguasi diri lagi.

Aku sangat bersyukur kerana satu-satunya pilihannya adalah 'aku'....
Walaupun dalam kegembiraan itu...pada malam itu, rupanya dia declare dengan insan lain....
Aku tidak mengetahui ini semua sehinggalah aku ternampak sedikit pertengkaran mereka di bawah blok, pemerhatianku hanya dari jendela bilik rakanku yang menjadi saksi
DI mana hak aku...kenapa aku di bonekakan begini????
Adakah aku patut untuk lalui ini semua untuk acapkalinya....
Dia menyatakan bahawa keduanya menjadi kesayangannya...mana mungkin!

Auckland New Zealand....jauh dari pandangan , jauh lagi dari hati....
Dia ke sana atas satu urusan rasmi....hati ku sangat merinduinya, namun dalam pada itu aku masih berdebar untuk terus menanti keputusannya yang dia tidak mampu utarakannya sebelum pemergiannya. Aku dibuai kenangan lalu...kenangan di mana kebahagiaan sedang di kecapi lalu ku terima satu panggilan.
Dari dia! Terharunya rasa hati, namun pada masa yang sama dia menyatakan bahawa si dia juga dihubunginya. Berlaku adil la baginya....huhhhh

Suatu malam...aku ketemu dengannya...
"abang pilih dia..." itulah ungkapan yang hingga kini masih segar dalam ingatan.
Kontrol air muka...jangan nangis...xmau xmau xmau....

"Hanya satu pesan ku...jagalah dia sebaik-baiknya dan jangan kau biarkan dia merasa atau melalui apa yang aku rasa serta lalui kini kerana dia belum pasti mampu untuk melalui semua ini seperti aku"

Itulah pesanan terakhir ku sebelum aku berlalu pergi....membawa hati nan lara
Aku kecewa lagi...aku terus dikecewakan....
Aku bersalam kali terakhir...lalu pergi begitu saja....
Malam itu aku tidak keruan, cuba menerima takdir yang telah ditentukan....
Aku pasrah...

SEPI TANPA CINTA

Apakan daya jika kasihku tidak kau menghargai
Apakan daya aku hanya menumpang di sudut hati
Tiba masanya terpaksa ku membawa diri
Aku menyedari siapa diriku hanya sementara...

Apakan daya percintaanku ini separuh jalan
Hidup seperti sampan hanyut di tengah lautan sepi
Terumbang-ambing ku tempuhi ombak yang resah
Lemasnya aku hingga sesaknya nafasku menanggung rindu

Sampainya hatimu meninggalkan ku sendiri
Tanpa kasih sayang mengapa kau mungkiri
Segala janjimu dulu
Untuk hidup bersamaku
Sungguh pilu di hatiku

Ku rasa sepi tanpa cintamu
Bagai malam tiada cahaya
Apalah dayaku jika orang tak sudi
Lebih baik aku pergi

Hanya pada Tuhan tempat mengadu
Moga hatiku tabah selalu
Di waktu gembira dulu kita bersama
Waktu duka ku sendiri

...bersambung

No comments:

Post a Comment