Tuesday, February 8, 2011

Episod 5 : Teman Bicara

Meninggalkan kenangan aku di poli adalah amat berat bagiku...
Apakan daya, segalanya tercipta untuk aku...

Ku bawa diri ke seberang laut...melangkah arus laut cina selatan....
Membawa sebuah harapan baru....
Tanggungjawab demi untuk ayah dan ibu....
Labuan....bermulanya kisah baruku di sini....

TEMAN BICARA (buat AA)

Bukan sekali bukannya dua
Kelak sering kita berjumpa
Belum pernah terusik rasa
Kita sekadar kawan biasa

Aku kenali siapa dirimu
Kau pun tahu siapa diriku
Kerna engkau teman bicara
Antara kita tiada rahsia

Tiba-tiba kulihat sikapmu
Tidak seperti dulu
Terhadapku ku menaruh hati
Sejak bilakah ku sedari

Tiba-tiba ku rasa diriku
Tidak seperti dulu terhadapmu
Ku menjadi resah
Sering kehilangan kata-kata

Kini bila bertentangan mata
Bergementar seluruh anggota
Entah mengapa tiada ku tahu
Berdepan dengan mu ku terasa malu
....dia hanya insan biasa...namun aku senang dengannya
MSM, di mana minggu suai mesra bagi pelajar baru...setelah setahun berlalu
Aku di sini berkenalan...bertemu.....MSM bermula detik itu....
Di mana ada aku...kamu juga di situ....
Di mana ada aku...aku tetap perlukan mu...
Mungkinkah aku akan bahagia bersama insan ini....
Sikap carringnya cukup memikat hatiku...
Setiap hari..setiap ketika...akan ada panggilan rindu untukku ..(missed call).
Setiap hari tika subuh menjelma, aku akan dikejutkan oleh panggilan rindu itu....
Terasa duniaku kembali ceria.....
Dengan semaian butir-butir kasih darimu walaupun aku tidak pasti apakah maksudmu...

...bersambung

No comments:

Post a Comment