Thursday, August 11, 2011

Hati Berbisik...

Tadi saja nak jamu mata dengan 'strawberry'...ntah nape sejak akhir-akhir ni sangat berminat dengan strawberry. May be kami telah merancang untuk sekali lagi ke Cameron Highland di bulan Syawal ni....kali ni persiapan dibuat dan gambar-gambar akan dimeriahkan di sini nanti, insyaallah....

Namun dalam banyak-banyak photo yg di search kat google....ada le keluar photo scan baby....
Hati tertarik untuk mengetahui apa disebaliknya kerana photo lain semua photo buah....
Keluarlah satu blog, rupanya si ibu menceritakan pengalaman dia mengandungkan anak sulungnya yang telah dinantikan berbulan-bulan...Katanya di usia kandungannya 2 bulan, baby dalam kandungannya masih belum bernyawa, namun besarnya diibaratkan seperti besar sebiji strawberry....
Aku terus tertarik untuk terus membaca selanjutnya...semasa kandungan 3 bulan (ada gbr scan) kelihatan baby yang sudah pandai menghisap jari dan seperti mengetahu mama & papa sedang melihatnya lalu ia bergerak-gerak.....
Kembali terbayang saat aku mengandung tahun lalu...kiranya kandunganku normal, pasti kandungan aku begitu juga (wallahualam)...sehinggalah aku membuka entry bulan-bulan berikutnya, kelahiran baby yang dinanti selama ini...sangat cantik....xlama kemudian aku terus tutup. Bukan dengki, bukan jeles....tapi hati tersentuh....
Hati kembali berbisik...'berilah aku peluang lagi untuk mengandung seperti ibu-ibu yang lain serta melahirkannya dalam keadaan yang baik'.....
Sebak....pada zahirnya aku cukup kuat, namun di dalamnya siapa yang tahu.....
Anak saper ni????

Dapnyerrrr hisap jari tu.....

Kadang-kadang rasa macam anak aku...muka ada iras ke....

No comments:

Post a Comment