Tuesday, August 23, 2011

Tinjauan Jalan TAR Minggu Pertama Puasa

Minggu pertama berpuasa ari tu aku balik ke Kuala Lumpur...
Selain menguruskan hal perumahan, sekali gus balik ke rumah mak mertua...
Bila dah sampai sana, memang x lepaskan peluang untuk ke Jalan TAR....walaupun masa tu peruntukan x berapa ada, tapi jadilah pengubat rindu....huhuhu gilo rindu kat Jalan TAR...
Terasa macam aku masih lagi duduk di sana.....walaupun dah sebulan aku di Perak.

Kami pergi dalam jam 3petang, selepas Zohor...
Keadaan di Kotaraya Kuala Lumpur terutamanya di area Maju Junction, Jalan TAR ...Sogo masih lagi terkawal dan tidak begitu ramai pengunjung...maklumlah minggu pertama puasa....lgpun bulan puasa....

Gambar di ambil di Pertama Complex...keadaan jalanraya begitu selesa..

Jalan Menuju ke Sogo...
enCik hubby yang begitu berusaha untuk membawa si isterinya bershopping di Jalan TAR

Kat tangga ni masih xde lagi yang melepak setelah 'keletihan' menghabiskan wang ringgit
di Sogo
Perjalanan sangat lancar ....tapi di area Pasar Malam Jalan TAR tetap ramai...walaupun dalam jam 3 petang. Jalan bersesak-sesak...dan menyukarkan lensa aku untuk capture keadaan di sana....(betapa rajinnya aku pegi sana siap bawak kamera) nak menggendong je dah satu keje....



Aku ke Jalan TAR ni semata-mata nak cari shawl jer..hehehe. Kesian kat enCik hubby kerana penat ke sana ke mari tapi si bini x jumpa jugak shawl yang dia nak....
sebab apa nak cari shawl kat sini, mcm kat tempat lain xde....????
satu daripadanya murah ya amat...ada satu shawl jaring tu aku blh dapatkan dengan harga RM5 jer...yang lain dalam Rm7-10 je...sangat berbaloi sebab kebanyak kat tempat lain...paling murah RM10 dan selebihnya confirm atas dari itu kan....dengan saki baki rezeki gaji yang ada...dapat la jugak beli....

Keputusannya, malam ni berbuka puasa kat luar??? Kat mana menjadi pilihan...?
PIZZA Hut Maju Junction....tempah kul 4 ptg jam 6.30 dia suh datang. Tak ke penat nunggu sejam kat situ sebelum bebuka...sib baik bajet xde, kalau tak memang xde nunggu kat situ....

Juadah-juadah berbuka pastinya Pizza dah korang pun dah biasa tengok wajah2 pizza tu kan...anyway ada yang istimewa pada Ramadhan ni aku order Chocolate Volcano..sebenarnya itu kek coklat...besar jugak tau...siap ada moist dia...huh....pastu buh aiskrim tu dgn kepingan almond. Dapppnyyyerrrr....kat dalam kek tu ada lagi inti coklat yang melimpah ruah.....
Ini adalah acara berbuka puasa di luar untuk pertama kalinya pada Ramadhan kali ini....

2nd time kat Secrect Recipe Kinta City, Jaya Jusco...cadangan awal nak ke Kenny Rodgers  tapi FULL HOUSE...Pizza pun full house...masa tu... Secrect Recipi je yang ada....menunya..next entry....
(padahal aku xtau apa motifnya aku wat entry yang sengal ni....)
Redha je la ek....

No comments:

Post a Comment