Tuesday, August 2, 2011

Jiwa Kacau! IC baru di usia 31 tahun

Manalah x kacau nyer....tetiba tengok mykad hilang...aduhh....ntah mana plak ilangnya...
xde sape pun yang curik purse aku....xkan mykad jalan sendiri plak....
dari handbag ke handbag mencari...dari kereta hingga ke rumah...dari rumah ke rumah mak...
tapi x jumpa....so keputusannya untuk hari ini kene gi balai wat report dan terus ke JPN untuk wat IC baru...

Check la kat web Jabatan Pendaftaran Negara....mak uuuu yaiiii....
DENDA dia wat kali pertama hilang RM100 permohonan RM10 = RM110. Melayang la duit aku nampak gayanya....redha je la...
Tadi pegi balai Batu Gajah...mesti korang pelik apasal sampai ke Batu Gajah plak peginya...
Al-kesahnya JPN yang paling dekat dengan opis/rumah adalah di Batu Gajah. nak ke Ipoh pun JPN kat Jelapang tengok kat google map dalam 25km. So wat pe nak pening-pening kan...pegi yang dekat dalam 14km je...
Sampai balai, adik polis tu kata x yah wat report sebab IC je yang hilang....purse semua ada....
Terus la ke JPN...bangunan klasik giler..bangunan batu putih tu zaman omputeh dulu-dulu. Cantek untuk wat outdoor shoot...ngengenge...
Orang x ramai...dalam masa 15-20 minit semua urusan settel....
Staff kat situ pun kalau boleh nk suh aku cari dulu....sebab x nak korbankan RM110 aku ni...
Tapi dah di cari..kalau cari lagi tp x jumpa lagi hangin...hati pun x tenang bila xde IC ni...buat je la...dah memang rezeki aku nak dapat IC di usia 31 tahun ni....
sumber : google

Moralnya, korang jagalah IC leklok..kali pertama hilang RM100 kali ke2 RM200 kali ke3 dan seterusnya RM300 selagi kadar tak naik....bayangkanlah kalau orang kampung yang susah tu hilang mykad...macam mana la diaorang nak bayarkan.....
sumber : google. Gini la IC sementara yang aku dapat tu...tapu xde pic..maluuu hehehe

No comments:

Post a Comment