Monday, August 8, 2011

Saja Jamu Mata...Tutti Fruitti

Sekarang ni nama Tutti Fruitti sedang naik kat Malaysia ni....
Begitu jugalah dengan peranan aku sebagai peminatnya...tetiba je minat...
Of course la sebelum ni memang aku adalah peminat tegar Secrect Recipe...Baskin Robbin...dan terkini adalah Tutti Fruitti...nape aku suka? Sebab aku boleh pilih sendiri ada flavor yang aku nak...buh banyak sket ikut suka la, topping boleh buh banyak sket....ikut apa yang disukai....janji BAYAR!

Harganya adalah mengikut berat aiskrim ni....sebenarnya aiskrim ni adalah diperbuat daripada Yourgart Frozen. Nak makan yourgart macam gitu je memang aku x larat...so ini adalah jalan terbaik. Selain daripada tu, ia mempunya kebaikkannya tersendiri...


Strengthens the immune system

Prevents constipation, diarrhoea and bloating

Prevents colon cancer

Lowers blood pressure

Lowers cholesterol levels

Reduces inflammation

Improves mineral absorption

Prevents harmful bacteria

Promotes health bacteria and enzymes that are good for the body

Cuma harga sedikit mahal...alah biasalah macam Baskin Robbin jugakkan...tapi yang ni ikut berat. Lagi banyak aiskrim korang buh, lagi mahal la...
Petua dari aku, buh airskrim ikut mana yang larat...jangan biarkan cair je rugikan. Topping plak pilih yang ringan2...as conflake, M&M...coklat chip...mashmallow...jangan buh buah...kang jadi berat...
Tapi yang berlebihan duit yang memang duk simpan untuk jamu selera dengan Tutti Fruitti tu..pe salahnya kan... wokeh, jom kita jamu mata di bulan Ramadhan ni...

Yang ni cup paling kecik...dan yang ni 1st try....masa ni sempat makan kat stall Tutti Fruitti
@Medan Gopeng, Ipoh

Nyum nyummmdappnyerrrr....yang ni RM10 lebih...x hengat plak....flavor Strawberry + Banana (sedikit masam)
Flyers

2nd time, ambik cup yang paling besar. Beli satu je kongsi berdua.

Gambar diambik dalam kereta dalam perjalanan pulang. So gegar-gegar. Tak sabar nak capture sebab takut
cair hehehe. Ni flavor Asli & Vanila (sedap...x masam) kitaorang campurkan...Yang ni RM20  lebih
Sesapa yang belum lepaskan peluang untuk mencuba, cubalah...dan kalau dah cuba mesti nak lagi...dan lagi dan lagiiii....macam aku. Atas dasar aku bukannya penggemar yougart jadi tersuka plak. Sape nak bertanggungjawab ni...enCik hubby pun sama jugak...hehehe


No comments:

Post a Comment